Internet2023-09-08
4

Będą wspólne pakiety serwisów streamingowych? Zaskakujące słowa CEO Warner Bros. Discovery

David Zaslav podczas prezentacji platformy Max, fot. Warner Bros. DiscoveryDavid Zaslav podczas prezentacji platformy Max, fot. Warner Bros. Discovery

Możliwe, że w streamingu czeka nas całkowicie nowe rozdanie. David Zaslav, CEO Warner Bros. Discovery podczas trwającej w Dolinie Krzemowej konferencji banku inwestycyjnego Goldman Sachs zasugerował, że giganci wideo strumieniowego mogą się dogadać i sprzedawać swoje treści we wspólnych pakietach.

Przemawiając na środowej konferencji Communacopia and Technology Conference Goldman Sachs, David Zaslav powiedział, że kierowana przez niego Warner Bros. Discovery (WBD) prowadziła rozmowy z innymi platformami z treściami wideo na temat opracowania nowych pakietów, po to by tworzyć lepsze "doświadczenia konsumenckiego". Rozmowy te miały nabrały tempa "w ciągu ostatnich kilku miesięcy"- powiedział Zaslav. Do Warner Bros. Discovery należą platformy streamingowe Max (dawniej HBO Max) i discovery+. W Polsce gigant jest właścicielem Playera.

Zdaniem szefa WBD, w przyszłości na rynku wideo czeka nas "sprzedaż pakietowa".

W ocenie Zaslava "łączenie niektórych z nas w branży treści to sposób na generowanie większej wartości i lepszych doświadczeń konsumenckich".

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/warner-bros-discovery-hbo-koniec-rownoleglych-premier-filmow-w-kina-streaming-produkcja-vod ##

Warner Bros. Discovery traci abonentów w streamingu

Według szefa Warner Bros. Discovery należące do koncernu franczyzny filmowe ("Harry Potter", DC, "Władca Pierścieni") ciągle mają potencjał na rozwój. Nasze treści były niedostatecznie wykorzystywane. Myślimy, że wielu akcjonariuszy docenia 10-letni plan rozwoju DC, eksploatowanie "Harry'ego Pottera" na HBO konsekwentnie przez 10 lat i realizację serii filmów powiązanych z "Władcą Pierścieni" - uważa David Zaslav.

W zeszłym kwartale segment streamingowy Warner Bros. Discovery, obejmujący marki HBO, HBO Max i discovery+, osiągnął wzrost przychodów o 1 proc. do 2,19 mld dolarów, a jego skorygowana strat EBITDA skurczyła się z 558 do 3 mln dolarów. Przychody reklamowe podskoczyły o 25 proc. do 121 mln dolarów. Koszty operacyjne pionu ograniczono o 8 proc. do 2,73 mld dolarów. Przyczyniło się to tego m.in. zamknięcie platformy CNN+ wiosną ub.r. oraz, jak ujęto w raporcie, „efektywniejsze wydatki związane z marketingiem”.

Należące do Warner Bros. Discovery platformy streamingowe (w USA w drugiej połowie maja HBO Max zostało przemianowane na Max) na koniec czerwca miały 95,8 mln klientów, wobec 97,6 mln kwartał wcześniej i 92,2 mln w połowie ub.r.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas