Biznes2020-01-28
11

Biedronka przecenia o połowę żywność z bliskim terminem przydatności

fot. Jeronimo Martins / Biedronkafot. Jeronimo Martins / Biedronka

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) wprowadza pilotażowy program przecen produktów spożywczych z bliskim terminem przydatności do spożycia. Na razie obejmuje on 136 sklepów w wybranych regionach kraju i dotyczy takich produktów, jak świeże mięso i ryby, sushi oraz produkty z chłodni.

Sieć przekonuje, że projekt przecen artykułów z bliskim terminem ważności ma być okazją dla klientów, by kupić wysokiej jakości produkty w jeszcze niższych cenach. W ten sposób dyskonter chce też zapobiegać marnowaniu żywności.

W pilotażowym programie bierze udział 136 sklepów sieci Biedronka zlokalizowanych w sześciu województwach: mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim.

Wybrane produkty spożywcze z bliskim terminem przydatności przecenione o 50 proc. będą wyróżnione na froncie specjalną naklejką, na której znajduje się hasło przewodnie akcji „Szanujemy żywność”. O umieszczeniu konkretnych produktów w promocji decydować będą kierownicy sklepów.

Oznaczone nimi będą wybrane produkty z kategorii: świeże mięso i ryby, sushi i produkty z chłodni.  Rabat nie będzie dotyczył produktów objętych innymi promocjami.

- Program przecen żywności z bliskim terminem do spożycia o 50% to nasz nowy test i będziemy uważnie obserwować zainteresowanie klientów taką formułą. Liczymy, że dzięki niej jeszcze więcej osób będzie mogło skorzystać z doskonałej jakości produktów spożywczych Biedronki w bardziej okazyjnych cenach. Jednocześnie razem z klientami będziemy mogli dołożyć kolejną cegiełkę w naszym systemie ograniczania marnowania żywności - mówi Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepu w sieci Biedronka.

Biedronka od 2016 roku podejmuje działania mające zapobiegać marnowaniu żywności. W ub.r. 1639 sklepów tej sieci z całej Polski współpracowało z ponad 80 Organizacjami Pożytku Publicznego w tym Bankami Żywności, diecezjalnym i archidieciezjalnym Cartitas, a także lokalnym organizacjami,  którym przekazało niesprzedaną, nadającą się do spożycia żywność. Następnie te organizacje przygotowały dla potrzebujących paczki bądź posiłki w jadłodajniach.

Lidl też przecenia żywność z krótką datą

Obniżki cen żywności z krótką datą ważności stosuje już od jesieni ub.r. m.in. Lidl Polska. W ramach programu „Kupuję, nie marnuję” można kupić artykuły tańsze o przynajmniej 50 proc. Sieć również wprowadzanie programu zaczęła od testów w wybranych sklepach.

 

Sieć Carrefour poszła o krok dalej - od pewnego czasu testuje w wybranych sklepach we Francji promocyjną sprzedaż produktów spożywczych, których termin ważności już upłynął.

3002 Biedronki, 273 drogerie Hebe

W połowie stycznia br. portugalska firma Jeronimo Martins podała wstępnie, że sieć sklepów Biedronka w Polsce zamknęła 2019 rok przychodami w kwocie 12,62 mld zł. To 7,9 proc. więcej w porównaniu do 2018 roku. Wpływy polskich dyskontów stanowią 67,7 proc. przychodów portugalskiej firmy.

W ub.r. firma otworzyła w Polsce 128 sklepów pod szyldem Biedronki i na koniec roku sieć miała 3002 placówki. Z kolei sieć drogerii Hebe zamknęła rok 2019 przychodami w wysokości 259 mln zł – o 24,9 proc. większymi niż rok wcześniej. Wpływy tej marki w IV kwartale ub.r. wzrosły rok do roku o 24, proc., do 79 mln euro.

Należące do JMP drogerie otworzyły w ub.r. 43 nowe placówki, a ich sieć liczy obecnie 273 sklepy. Jeronimo Martins w wydanym komunikacie zwróciło uwagę, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej.

Autor:bg

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas