Reklama2019-08-08
10

Krótsze kolejki w Biedronkach? Sieć testuje nowe rozwiązanie

Biedronka (Jeronimo Martins Polska) prowadzi testy skanerów kart lojalnościowych „Moja Biedronka”. Rozwiązanie może pomóc skrócić kolejki i czas obsługi każdego klienta.

Biedronka prowadzi obecnie pilotaż nowego rozwiązania w czterech sklepach: w dwóch placówkach w Warszawie – przy ul. Dolnej 3 i na Dworcu Centralnym, w Kostrzynie przy ul. Poznańskiej oraz w Poznaniu przy ul. Bułgarskiej 121/123.

- Wprowadziliśmy to rozwiązanie, by umożliwić klientom skanowanie kart lojalnościowych „Moja Biedronka” z ekranów smartfonów. Z aplikacji gromadzących wirtualne wersje tych kart korzysta bowiem coraz więcej naszych klientów. W czytnikach można też skanować tradycyjne wersje kart - tłumaczy Krzysztof Rys, kierownik sekcji infrastruktury IT w sieci Biedronka, w komunikacie przesłanym do redakcji portalu Wirtualnemedia.pl.

Ekspert Biedronki informuje, że na razie wyniki testów wypadają obiecująco dla sieci.

- Oo trzech miesiącach od wprowadzenia tej innowacji ze skanerów korzysta ok. 80 proc. klientów. Wstępne analizy prowadzonych testów wskazują także, że czytniki skracają czas transakcji: samodzielne skanowanie kart przez klientów pozwala kasjerom zająć się skanowaniem produktów, w konsekwencji czego skracają się kolejki do kas. Wiemy również, że o 90 proc. spadła liczba ręcznych wprowadzeń numeru karty „Moja Biedronka” w grupie osób, które nie noszą ze sobą karty plastikowej - analizuje Krzysztof Rys.

Skanery "Mojej Biedronki" w całej Polsce?

Jeronimo Martins Polska nie podjęło jeszcze decyzji co do wdrożenia skanerów w innych sklepach Biedronka.

Obecnie liczba użytkowników kart lojalnościowych „Moja Biedronka” przekracza 7 milionów klientów. Program został wprowadzony we wrześniu 2016 roku. Jego benefity to  m.in.niższe ceny za wybrane produkty, ekskluzywne promocje na określony asortyment czy dodatkowe punkty w akcjach specjalnych (np. Gang Świeżaków, mundialowy album"Dumni z naszych").

W pierwszym kwartale br. wpływy Biedronki ze sprzedaży wyniosły 2,9 mld euro, a przychody sprzedażowe zmalały o 0,8 proc. w skali roku (w euro), natomiast wzrosły o 2 proc. (w złotych). Sieć ma w Polsce 2902 sklepy.

Autor:jd

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas