Reklama2015-12-11
0

Big-Active i Saga najbardziej reklamowanymi markami herbaty, w dół Lipton

W tym roku producenci herbaty wydali na reklamy swoich produktów blisko jedną czwartą więcej niż rok temu. Wciąż najwięcej inwestowali we wsparcie w telewizji, kosztem innych pozainternetowych mediów. Największym reklamodawcą w tej kategorii był Unilever Polska, a najmocniej promowaną marką - Big-Activ.

Reklamy herbat w mediach pozainternetowych warte były w okresie pierwszych dziesięciu miesięcy br. 52,7 mln zł, o 22,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Zdecydowana większość budżetów producentów herbaty - podobnie jak przed rokiem - trafiła do telewizji - było to 44,4 mln zł. Ponadto branża w stosunku do roku ub.r. nakłady na reklamę w telewizji jeszcze zwiększyła, i to o ponad 50 proc.

Działo się to kosztem innych mediów. Magazyny zarobiły bowiem na działaniach promocyjnych tych produktów 2,9 proc. mniej w skali roku (4,3 mln zł), a branża reklamy zewnętrznej - 61,4 proc. mniej (2,6 mln zł). Wydatki producentów herbaty na reklamę kinową spadły o 55,1 proc., do 875 tys. zł, a w gazetach - o 79,4 proc., do zaledwie 68 tys. zł.

Zobacz tabelę


Podobnie jak przed rokiem najwięcej na reklamy swoich herbat wydał Unilever Polska, właściciel marek Saga i Lipton. I choć firma ta zredukowała wydatki o ponad jedną trzecią - do 15,6 mln zł - to pozostaje liderem i dystansuje konkurencję.

Na drugim miejscu pod względem nakładów na promocję w mediach tradycyjnych znalazła się w tym roku firma Sun Generation Ltd, która jest właścicielem marek G'Tea i TET. Ten marketer wydał w tym roku na reklamę 11,3 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium przypada z kolei firmie Big Active, która produkuje herbaty o takiej samej nazwie. Jej wydatki wzrosły w porównaniu z rokiem ub. o ponad 111 proc., do 10,3 mln zł.

Herbapol-Lublin w tym roku zainwestował w promocję swoich herbacianych produktów w mediach pozainternetowych 5,3 mln zł (mniej o 11 proc. niż rok wcześniej), a Mokate, producent m.in. herbaty Minutka, zredukował wydatki reklamowe o 21 proc., do 4,7 mln zł.

Zobacz tabelę


Najbardziej promowaną od stycznia do października br. herbatą była Big-Activ. Jej reklamy warte były blisko 10,3 mln zł, czyli ponad 111 proc. więcej niż przed rokiem.

Reklamy Sagi kosztowały blisko 9,1 mln zł (14,1 proc. więcej), a Liptona – 6,5 mln zł (57,3 proc. mniej w skali roku). Ta ostatnia wiosną br. wspierana była akcją promocyjną pod hasłem „Zanurz i wygraj”. Z kolei w realizowanej latem kampanii marki Saga promowano jej nową, udoskonaloną wersję.

Na reklamy marki TET firma Sun Generation wydała ponad 6 mln zł, a na wsparcie herbat G'Tea - 5,3 mln zł. Kampania wprowadzająca te brandy na polski rynek realizowana była wiosną br. Marka G'Tea promowana była kampanią pod hasłem „Żyj kolorowo”.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas