Telewizja2012-11-13
10

„Bitwa na głosy” z mniejszą widownią. Ostatnia edycja?

Zakończona w sobotę trzecia edycja „Bitwy na głosy” miała o 300 tys. widzów niższą oglądalność niż emitowana wiosną br. druga odsłona show. Program dał TVP2 trzecie miejsce w rynku i z reklam przyniósł 8,3 mln zł.

Trzecią edycję „Bitwy” śledziło 2,28 mln widzów, co przełożyło się na 15,60 proc. udziału w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W czasie emisji show (soboty o 20.05) Dwójka zajęła trzecie miejsce w grupie wszystkich widzów. Liderem był nadający wtedy „Mam talent!” TVN z udziałem na poziomie 23,87 proc., a drugie miejsce zajęła TVP1 („Pogoda”, „Komisarz Alex”, filmy fabularne; 16,85 proc.). Gorzej od TVP2 wypadł tylko Polsat, nadający filmy (11,59 proc.).

Wśród osób w wieku od 16 do 49 lat Dwójka w paśmie “Bitwy na głosy” osiągnęła 13,81 proc. udziału, co dało jej także trzecie miejsce w rynku. Przegrała z TVN (27,85 proc.) i z Polsatem (14,61 proc.), ale wygrała z Jedynką (12,55 proc.).

Najwięcej widzów w zakończonej właśnie edycji show śledziło finałowy odcinek z 10 listopada br. - było to 2,65 mln osób przy udziale na poziomie 17,69 proc.

Trzecia odsłona „Bitwy” miała najmniej widzów spośród trzech pokazanych dotąd edycji formatu. Nadawana wiosną br. druga seria widowiska miała 2,58 mln oglądających, a udział Dwójki w czasie jej emisji wynosił odpowiednio 17,50 proc. i 14,82 proc. (więcej na ten temat). Z kolei obecna w ramówce TVP2 wiosną 2011 roku pierwsza edycja „Bitwy” gromadziła zdecydowanie więcej widzów - 3,61 mln osób (dowiedz się więcej).

- Każdy z odcinków trzeciej edycji „Bitwy na głosy” obejrzało ponad 2 miliony widzów. To wynik, który nas cieszy, szczególnie, że program był nadawany w niezwykle konkurencyjnym i wymagającym paśmie, a mimo to wielkość widowni pozostała zbliżona do tej, jaką odnotowaliśmy w analogicznym paśmie ubiegłej jesieni - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.

>>> Drużyna Piaska triumfuje w „Bitwie na głosy”

Piasek i jego zespół, fot. TVP

Wpływy z reklam emitowanych przy trzeciej odsłonie programu wyniosły 8,3 mln złotych o 2,3 mln zł więcej niż przy drugiej serii. To jednak tylko dane cennikowe bez rabatów. „Bitwa” jest bardzo kosztownym formatem, a nie była przerywana reklamami. Mogło to sprawić, że jego emisja nie była dochodowa dla TVP. Spółka nie ujawnia jednak takich danych, zasłaniając się tajemnicą finansową.

- Decyzja dotycząca emisji kolejnej edycji „Bitwy na głosy” w wiosennej ramówce TVP2 nie została jeszcze podjęta - mówi nam Stempień-Rogalińska. Z naszych informacji wynika jednak, że dość prawdopodobnie jest, iż była to na razie ostatnia edycja show.

W programie rywalizowało ze sobą osiem szesnatoosobowych zespołów prowadzonych przez gwiazdy. Zwycięzcą została drużyna Andrzeja Piasecznego, która w finale pokonała zespół Ewy Farnej, wygrywając 100 tys. zł na cel charytatywny (Dom Pomocy Społecznej w Mnichowie). Prowadzącymi show byli Hubert Urbański i Agnieszka Szulim, a za jego produkcję odpowiadała firma Golden Media Polska (d. Mastiff Media Polska).


Widownia „Bitwy na głosy 3” na tle konkurencji

Zobacz tabelę


Oglądalność show na tle konkurencji

Zobacz tabelę


 Widownia trzech edycji „Bitwy”

Zobacz tabelę

 

 
jury show „Bitwa na głosy”, fot. TVP

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:Bitwa na głosy

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas