Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na luty br. Najwięcej, bo niemal 70 tys. zł trzeba zapłacić za emisję reklamy przy "Wiadomościach" i prognozie pogody w TVP1. Niewiele mniej kosztuje spot przy serialu "M jak miłość" w TVP2.
Na 69,8 tys. zł wyceniono 30-sek. spot przy głównym wydaniu "Wiadomości" w TVP1 w dni robocze (cena netto, bez rabatów). W niedziele nie ma bloku reklamowego bezpośrednio przy tym serwisie informacyjnym.
Niewiele mniej, bo 69,6 tys. zł kosztuje spot przy prognozie pogody po "Wiadomościach" w niedzielne wieczory. Stawki dla wydań w dni powszednie jest niższa i nie przekracza 62,7 tys. zł.
Spot przy serwisie sportowym to wydatek rzędu 32,4 tys. zł w niedziele i do 30,3 tys. zł od poniedziałku do piątku.
Na 56 tys. zł wyceniono reklamę przy serialu "Zniewolona" w niedzielne wieczory. 46,1 tys. zł trzeba zapłacić za spot przy "Ojcu Mateuszu", 45,5 tys. zł przy serialu "Na sygnale", 34 tys. zł - przy serialu "Komisarz Alex". Z kolei marketerzy zainteresowani obecnością w bloku przy "Sprawie dla reportera" muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 29,6 tys. zł.
Telewizja | Kurski: „Sylwester Marzeń” symbolem rozwoju TVP, na sylwestrze Polsatu garstka widzów, sylwestry TVN jak apel poległych |
Przypomnijmy, że w okresie od 4 do 20 lutego TVP1 będzie transmitować Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie, w związku z czym ma dla reklamodawców specjalną ofertę handlową.
W TVP2 tradycyjnie już najwięcej trzeba zapłacić za reklamę przy serialu "M jak miłość" - 65,7 tys. zł. Na 54,4 tys. zł wyceniono spot przy sobotnim show "The Voice Senior".
Cena spotu przy "Barwach szczęścia" wynosi 45,9 tys. zł, a przy "Na dobre i na złe" - 37,8 tys. zł.
Według danych Nielsen Audience Meaurement w ub.r. udział TVP1 w rynku oglądalności wzrósł o 1,04 proc. do 9,76 proc., a TVP2 - o 4,24 proc. do 7,86 proc., natomiast TVP Info zanotowało spadek o 17,22 proc. do 3,99 proc.
W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu przekazanym Radzie Mediów Narodowych tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.
Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.