Internet2013-11-29
5

Blogspot liderem portali blogowych. Rekord Tumblra, w dół Blox.pl i Blog.onet.pl

Shutterstock.comShutterstock.com

Należący go Google Blogspot  to zdecydowanie najpopularniejszy portal blogowy. W ostatnim roku, tak samo jak jego alias Blogger, zanotował spory wzrost odwiedzalności. Rekordowo duży zasięg zyskał Tumblr, natomiast zmalała odwiedzalność Blox.pl i Blog.onet.pl.

Blogi prowadzone na Blogspot.com w sierpniu br. odwiedziło 6,74 mln realnych użytkowników, czyli 32,2 proc. wszystkich polskich internautów - wynika z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Z kolei serwis Blogger.com, służący do zarządzania blogami w domenie Blogspot, zanotował 682 tys. real users.

Blogspot.com ma ponad dwukrotnie wyższy zasięg niż kolejny w zestawieniu Blox.pl (należący do Grupy Gazeta.pl), który w sierpniu br. zanotował 2,96 mln użytkowników i 19,32 mln odsłon, a przeciętny użytkownik spędził na nim - czyli w praktyce na blogach działających w tej domenie - 7:55 minuty. Nieco niższą odwiedzalność osiągnął Bloog.pl (należący do Wirtualnej Polski) - 2,91 mln real users, 15,46 mln odsłon i 6:32 minuty na użytkownika.

Podobne zasięgi mają dwa serwisy blogowe należące do Grupy Onet: Blog.pl i Blog.onet.pl. Pierwszy zanotował w sierpniu 2,45 mln real users, 15,16 mln odsłon i 8:45 minuty na użytkownika, a drugi - 2,35 mln real users, 19,17 mln odsłon i 7:27 minuty na użytkownika.

Zestawienie uzupełniają dwie globalne platformy blogowe: Wordpress.com z 2,25 mln polskich użytkowników w sierpniu i Tumblr.com z 1,68 mln użytkowników. Obie, tak samo jak serwisy Google, nie są objęte w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują w nich polscy użytkownicy ani jak dużo czasu spędzają.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2013 roku

Zobacz tabelę


Blogspot.com odwiedziło w sierpniu br. o 1,24 mln polskich użytkowników więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 22,5 proc.), a Blogger.com - o 109 tys. więcej (to o 19 proc. w górę). Wordpress.com zyskał w skali roku 434 tys. real users (23,8 proc. w górę), a Tumblr.com - o 704 tys. więcej, co oznacza wzrost aż o 72,2 proc.

Wśród polskich serwisów spory wzrost osiągnął Blog.pl - miał w sierpniu br. o 538 tys. użytkowników i 2,24 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 28,2 i 17,4 proc.). A ponieważ Blog.onet.pl stracił w skali roku 713 tys. real users i 12,93 mln odsłon (to spadki o 23,3 i 40,3 proc.), został nieznacznie wyprzedzony przez Blog.pl.

Dużo stracił też przez rok Blox.pl - w sierpniu br. miał o 610 tys. użytkowników i 12,73 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 17,1 i 39,7 proc. w dół). Bloog.pl zyskał za to 184 tys. real users (tracąc jednocześnie 5,38 mln odsłon), dzięki czemu prawie dogonił Blox.pl pod względem liczby użytkowników i zbliżył się na poziomie liczby odsłon.

Na wszystkich polskich platformach blogowych użytkownicy spędzili średnio zdecydowanie mniej czasu niż przed rokiem. Z Blog.onet.pl przeciętny użytkownik korzystał aż o 9:27 minuty krócej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 55,9 proc. Blox.pl stracił pod tym względem 3:29 minuty (30,5 proc. w dół), Bloog.pl - 2:15 minuty (25,6 proc. w dół), a Blog.pl - 1:17 minuty (12,8 proc. w dół).

Zobacz tabelę

W ciągu ostatniego półtora roku zdecydowanie największy wzrost odwiedzalności zanotował Tumblr.com. W pierwszej połowie ub.r. serwis notował po 800-900 tys. polskich użytkowników, poziom miliona po raz pierwszy przekroczył w kwietniu ub.r., natomiast od listopada ub.r. do kwietnia br. miał już po 1,1-1,2 mln real users. W następnych miesiącach osiągał jeszcze wyższą odwiedzalność, z rekordowym wynikiem w sierpniu br. - 1,68 mln użytkowników.

Zobacz tabelę

 

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas