Internet2019-02-27
15

Agora zamyka Blox.pl, powodem malejąca popularność serwisu

Pod koniec kwietnia br. Agora zamknie platformę blogową Blox.pl. Firma uzasadnia to jej malejącą popularnością związaną z rozwojem globalnych mediów społecznościowych. W ub.r. ze swoich serwisów blogowych zrezygnowały Onet i Wirtualna Polska.

W poniedziałek na Blox.pl pojawiła się informacja, że serwis zostanie zamknięty 29 kwietnia br. - Wasze blogi to kawałek Waszego życia i jeżeli chcecie kontynuować pisanie i publikowanie, to udostępniamy Wam możliwość pobrania Waszych treści lub przeniesienia bloga na Worpressa - przekazano użytkownikom.

Dlaczego zrezygnowano z serwisu? - W ciągu 15 lat działania Blox.pl internet zmienił się niemal nie do poznania - na znaczeniu zyskały przede wszystkim media społecznościowe, a twórcy internetowi mają teraz do dyspozycji wiele narzędzi pozwalających im na bieżąco dzielić się treściami z internautami, m.in. relacje na Facebooku, Instagramie i Snapchacie czy videoblogi na YouTube. Jednocześnie, od dłuższego czasu obserwujemy coraz mniejsze zainteresowanie platformami blogowymi - w szczególności tymi, które nie oferują możliwości tworzenia serwisów w osobnej domenie - opisuje biuro prasowe Agory w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl. - Zdecydowaliśmy się na zamknięcie Blox.pl właśnie z uwagi na malejącą popularność tej platformy - dodaje.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Blox.pl miał 2,06 mln realnych użytkowników (co dawało 7,33 proc. zasięgu w polskim internecie) i 6,35 mln odsłon, wobec 2,67 mln użytkowników, 9,68 proc. zasięgu i 8,81 mln odsłon rok wcześniej.

Tymczasem w grudniu 2015 roku serwis zanotował 3,03 mln użytkowników, 12,41 proc. zasięgu i 18,3 mln odsłon, a w grudniu 2012 roku - 3,9 mln użytkowników, 20,14 proc. zasięgu i 34,6 mln odsłon (według badania Meganapel Gemius/PBI, w którym zasięg zliczano tylko na komputerach).

Onet zamknął Blog.pl, a WP - Bloog.pl

W ub.r. ze swoich platform blogowych zrezygnowały Ringier Axel Springer Polska (do którego należy Grupa Onet) oraz Wirtualna Polska, uzasadniając to podobnie jak obecnie Agora. Pierwszy wydawca w styczniu ub.r. zamknął Blog.pl. -To efekt rosnącej roli mediów społecznościowych, które - jako centrum tworzenia społeczności i wymiany myśli w internecie - przejęły rolę blogów - uzasadniał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.

Należący do Wirtualnej Polski serwis Bloog.pl zniknął z końcem marca ub.r. - Platforma Bloog.pl powstała w 2005 roku. Przez 12 lat oczekiwania odbiorców zmieniły się. Z czasem dodatkową alternatywą dla czytelników blogów stały się media społecznościowe - uzasadniała Monika Modrzejewska, dyrektor działu zarządzania kontentem w Wirtualnej Polsce.

Z kolei Agora na początku ub.r. zamknęła działający przez 12 lat serwis społecznościowy Ludzie.gazeta.pl. Tłumaczyła to jego niewielką popularności i wejściem w życie RODO.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. strony i aplikacje Grupy Gazeta.pl zanotowały 18,33 mln realnych użytkowników i 740,7 mln odsłon, a sam portal Gazeta.pl - 13,04 mln użytkowników i 265,8 mln odsłon.

Autor:tw

Więcej informacji:Blox.pl, Agora

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas