Internet2015-02-27
1

Blogspot z dużą przewagą nad Blox.pl i Blog.pl, mocno w dół Bloog.pl i Photoblog.pl

Wśród serwisów blogowych zdecydowanie najpopularniejszy w Polsce jest niezmiennie Blogspot.com. Stabilną odwiedzalność notują Blox.pl, Blog.pl i Blog.onet.pl, natomiast w skali roku dużo straciły Bloog.pl i Photoblog.pl.

W grudniu ub.r. należącą do Google platformę Blogspot.com odwiedziło 6,83 mln polskich internautów (real users), czyli 31,7 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Na te statystyki złożył się ruch na wszystkich blogach działających w domenie blogspot.com, analogicznie jak w przypadku pozostałych serwisów z zestawienia.

Drugi z serwisów blogowych Google - Blogger.com służący twórcom do zarządzania treściami na blogach - zanotował 407,8 tys. użytkowników. Z kolei blogi w domenie Wordpress.com odwiedziło 2,53 mln polskich internautów, a te działające na portalu Tumblr.com - 1,29 mln.

Wśród polskich serwisów najpopularniejszy jest Blox.pl (wchodzący w skład Grupy Gazeta.pl) - z 3,16 mln użytkowników, 18,7 mln odsłon krajowych i średnio 7:35 minuty spędzonych w grudniu przez każdego odwiedzającego. Do Grupy Onet.pl należą dwa serwisy blogowe: Blog.pl i Blog.onet.pl, z których popularniejszy jest ten pierwszy - w grudniu miał 2,46 mln użytkowników, 17,3 mln odsłon krajowych i 9:19 minuty korzystania przez przeciętnego użytkownika.

Bloog.pl (należący do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło 1,19 mln internautów, a Photoblog.pl - 571,3 tys. Ten drugi zdecydowanie najmocniej spośród polskich witryn przyciąga użytkowników - zanotował 35,4 mln odsłon krajowych (a więc na przeciętnego odwiedzającego przypadły 62 odsłony) oraz średnio 43:21 minuty spędzone przez każdego użytkownika.

Zobacz tabelę


W skali roku Blogspot stracił 141,4 tys. użytkowników (to spadek o 2 proc.), Blogger - 69,9 tys. (14,6 proc. w dół), a Tumblr - 101,4 tys. (7,3 proc. w dół), natomiast Wordpress zyskał 165,3 tys. (7 proc. w górę).

Spore spadki zanotowały Blox.pl i Blog.onet.pl. Pierwszy serwis stracił 494,6 tys. użytkowników, 750 tys. odsłon i 54 sekundy przypadające na średniego użytkownika (to 13,5, 3,8 i 10,6 proc. w dół), a drugi - 296,1 tys. użytkowników, 1,47 mln odsłon krajowych i 22 sekundy na użytkownika (to 16,6, 8,2 i 4,6 proc. w dół). Natomiast Blog.pl przy 141 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (5,4 proc. w dół) zanotował o 1,94 mln odsłon krajowych i 29 sekund na użytkownika więcej (12,6 i 5,5 proc. w górę).

Bardzo mocno zmalała natomiast odwiedzalność Bloog.pl i Photoblog.pl. Pierwszy serwis zanotował spadek o 1,64 mln użytkowników, 10,43 mln odsłon krajowych i 2:04 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (czyli o 57,9, 67,7 i 31,9 proc.), a drugi - o 650,4 tys. użytkowników, 89,1 mln odsłon krajowych i 38:45 minuty przypadających na użytkownika (to 53,2, 71,5 i 47,2 proc. w dół).

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas