Platforma Mediowa Point Group liczy, że jej nowy dwutygodnik ekonomiczny “Bloomberg Businessweek Polska” osiągnie sprzedaż na poziomie co najmniej 15 tys. egz. - Przy tym wyniku tytuł będzie rentowny - mówi Wirtualnemedia.pl Michał M. Lisiecki, prezes PMPG.
Lisiecki wierzy, że rentowność projektu uda się osiągnąć już w ciągu trzech miesięcy. W rozmowie z nami prezes PMPG dodaje, iż benchmarkiem dla “Bloomberg Businssweek Polska” jest miesięcznik “Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), który osiąga sprzedaż między 30 a 40 tys. egz.
- Sprzedaż na poziomie 15-20 tys. co jest deklarowanym oczekiwaniem jest możliwa do osiągnięcia. Nie zagrozi jednak innym magazynom biznesowym jak np. “Forbes” - uważa Dariusz Sachajko, commercial director w domu mediowym Universal McCann.
Pierwszy numer “Bloomberg Businessweek Polska” pojawił się w sprzedaży w poniedziałek 19 września br w nakładzie 50 tys. egz. Jego cena kioskowa to 8 zł.
Magazyn liczy 68 stron i podzielony jest na działy: “Globalna wioska”, “Firmy i rynki”, “Polityka i gospodarka”, “Technologie”, ”Finanse i inwestycje”. Stałymi felietonistami tytułu zostali Bertrand Le Guern i Jacek Santorski, którzy wspólnie prowadzą rubrykę “LeGuern & Santorski”. Jak zapowiada Michał Kobosko, redaktor naczelny “Bloomberg Businessweek Polska”, docelowo 60 proc. materiałów obecnych w piśmie powstawać będzie w warszawskiej redakcji, resztę stanowić mają teksty z amerykańskiej edycji magazynu oraz materiały z agencji Bloomberga.
>>> Ruszył Bloomberg Businessweek Polska (opinie)
W tym tygodniu ma ruszyć serwis internetowy bbwp.pl, w którym znajdą się skrócone wersje artykułów z drukowanego tytułu oraz będzie można tam zasubskrybować płatny newsletter z codziennymi materiałami newsowymi, tworzonymi przez redakcję pisma. Jak mówi nam Michał M. Lisiecki jeszcze we wrześniu ma pojawić się e-wydanie magazynu, a w ciągu miesiąca będzie gotowa też wersja na iPada.
“Bloomberg Businessweek Polska” ma docelowo przekształcony zostać w tygodnik. PMPG informuje ogólnie, że nastąpi to w przyszłym roku.
Polska edycja “Bloomberg Businessweek” wydawana jest na licencji Bloomberga, który w 2009 roku kupił pismo od McGraw-Hill Publishin. “Businesswek” po raz pierwszy ukazywał się w Polsce w latach w 2000-2005 nakładem spółki AWR "Wprost", która należała wówczas do rodziny Królów.