Internet2023-07-05
0

Booking.com uruchamia funkcję planowania podróży ChatGPT

Od dziś wybrana liczba członków programu lojalnościowego Booking.com Genius w USA będzie miała dostęp do nowo uruchomionego narzędzia do planowania podróży AI . Częściowo wspierane przez technologię dużych modeli językowych z API ChatGPT OpenAI, narzędzie do planowania podróży umożliwia podróżującym „konwersacyjne” planowanie.

Podróżni mogą zadawać pytania dotyczące planowania podróży, aby uzyskać pomoc w wyborze potencjalnych miejsc docelowych i zakwaterowania oraz w tworzeniu planów podróży. Planer podróży AI jest bezpośrednio zintegrowany z procesem rezerwacji zakwaterowania w aplikacji Booking.com.

Booking.com jest jedną z kilku platform, m.in. obok Expedia i Kayak, które niedawno zintegrowały chatboty AI, aby uprościć proces planowania podróży. Jednak integracja Booking.com idzie o krok dalej, ułatwiając rezerwację — coś, nad czym pracuje również inna marka należąca do Booking Holdings, Priceline.

Uruchomienie nowego narzędzia do planowania podróży oznacza wejście firmy w generatywną przestrzeń kierowaną przez sztuczną inteligencję, którą już eksplorują inni konkurenci OTA.

- Nasz nowy AI Trip Planner to po prostu kolejny krok w naszej ciągłej podróży do zbadania, w jaki sposób możemy wnieść jeszcze większą wartość i, miejmy nadzieję, przyjemność, do całego procesu planowania podróży – powiedział Glenn Fogel, dyrektor generalny Booking Holdings.

Podobnie jak w przypadku integracji Expedia i Kayak, użytkownicy aplikacji Booking.com mogą zadawać planistom pytania związane z podróżami, a AI odpowie dostosowanymi rekomendacjami w „szybki, konwersacyjny sposób”.

Planer podróży AI może zapewnić podróżnym wizualną listę miejsc docelowych i miejsc noclegowych oraz umożliwia użytkownikom przełączanie się między czatem a interfejsem aplikacji Booking.com. Podróżni mogą dokończyć rezerwację, klikając konkretne zakwaterowanie.

Należąca do Booking Holdings firma OTA Priceline chce wprowadzić podobne ulepszenia w zakresie rezerwacji za pomocą niedawno ogłoszonego chatbota, opartego na generatywnych technologiach sztucznej inteligencji Google Cloud. Dzięki integracji Priceline podróżni będą mogli zarezerwować hotel lub lot bezpośrednio na czacie.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas