Badania 2013-05-22
3

Bosch i Amica najbardziej zaufanymi markami AGD. Vizir, Persil i Ludwik liderami wśród środków czystości

Spośród urządzeń AGD Polacy najbardziej ufają markom Bosch i Amica. Zapytani o najbardziej cenione środki czystości wskazują marki Vizir, Persil, Ludwik oraz Pur - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

W kategorii "Urządzenie AGD" laureatem Złotego Godła została marka Bosch, którą wybrało 21% respondentów. Bosch zwyciężył również w analogicznym badaniu przeprowadzonym w Czechach oraz Rosji.

Kryształowe Godło otrzymała marka Amica, którą Polacy cenią za jakość, stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Zdobywcą Złotego Godła w kategorii "Proszek do prania" piąty rok z rzędu została marka Vizir, którą wskazało 25% ankietowanych Polaków. Marki Persil i Ariel otrzymały po 23% głosów. Marka Persil zwyciężyła także w Niemczech i Szwajcarii, natomiast marka Ariel - w Czechach, Francji, Holandii, Rumunii, Rosji i Słowenii. Marka Vizir doceniona została za jakość i wizerunek, natomiast marka Persil za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta, dzięki czemu – tak jak w ubiegłym roku – została laureatem Kryształowego Godła.

W kategorii "Płyn do mycia naczyń" tytuł laureata Złotego Godła trafił po raz kolejny do marki Ludwik. Niemal co drugi respondent wskazał tę markę jako godną zaufania (47% głosów). Podobnie jak w ubiegłym roku, marka Ludwik została pozytywnie oceniona zwłaszcza za jakość. Kryształowe Godło w tej kategorii trafiło do marki Pur, która na tle innych marek otrzymała najwyższe oceny za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność.

Ponadto marki Vizir oraz Bosch - odpowiednio w kategorii "Proszek do prania" i "Sprzęt AGD" - uznane zostały również za marki o najlepszej reputacji ekologicznej. W kategorii "Środek czystości" zwyciężyła marka Cif.

Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach europejskich (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

Autor: km

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas