Włoska marka ekspresów do kawy De Longhi rozpoczyna globalne działania reklamowe pod hasłem "Something Perfetto", których ambasadorem jest aktor Brad Pitt. To największa w historii marki kampania, a udział aktora ma zwiększyć świadomość marki i "napędzić" rozwój w segmencie premium.
W czwartek ruszyła globalna kampania „Something Perfetto” marki de Longhi. Reklama telewizyjna z Bradem Pittem w roli głównej zadebiutowała wieczorem w Wielkiej Brytanii podczas eliminacji do Mistrzostw Świata między Anglią a Węgrami.
Zatrudnienie Pitta do kampanii ma na celu zwiększenie świadomości marki De Longhi oraz większy rozwój sprzedaży w segmencie premium.
Reklama przedstawia Brada Pitta na motocyklu w Los Angeles, który jedzie by odebrać torbę specjalnie palonych ziaren kawy z niezależnego sklepu, a następnie wyruszyć malowniczą trasą do domu. Potem widzimy, jak Pitt parzy kawę, jego zadowolenie ma podkreślać wysoką jakość urządzenia De'Longhi.
Pitt podąża śladami swojego partnera z Oceans Eleven, George'a Clooneya, który od 2006 roku jest twarzą konkurencyjnej marki ekspresów do kawy Nespresso.
Kampania De Longhi debiutuje w Wielkiej Brytanii. Dyrektor marketingu De'Longhi, Alex Pickering, mówi, że brytyjski rynek kawy „nie jest tak dojrzały” jak inne rynki w Europie, pozostawiając marce dużo miejsca na rozwój.
- Postrzegamy Wielką Brytanię jako naprawdę duży potencjalny rynek ekspresów do kawy, ponieważ poziom świadomości w Wielkiej Brytanii jest bardzo niski, podobnie jak penetracja gospodarstw domowych - mówi Pickering. - Ale pragnienie kawy o wspaniałym smaku jest większe niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego uznaliśmy, że teraz jest właściwy czas, aby zwiększyć świadomość i penetrację gospodarstw domowych.
Pickering twierdzi, że osoby pijące kawę w Wielkiej Brytanii dojrzały w okresie lockdownu, bo kawiarnie były zamknięte. Powołując się na dane GfK, dyrektor marketingu zauważa, że rynek ekspresów do kawy wzrósł w zeszłym roku o 27 proc., co stanowi dwukrotność tempa wzrostu z 2019 roku.
Kluczowym celem włoskiej marki – obecnie największego gracza w Wielkiej Brytanii z 32,4 proc. udziałem – jest przyczynienie się do wzrostu całego rynku ekspresów do kawy w regionie, którego wartość szacuje się na około 129 milionów funtów.
Chociaż ograniczenia są znoszone, a ludzie wracają do pracy w biurach, to zdaniem De'Longhi przyjęcie hybrydowych wzorców pracy będzie nadal zwiększać popyt na wysokiej jakości kawę w domu.
- Wcale nie widzimy spowolnienia na rynku ekspresów do kawy. Celem inwestowania w media i zatrudnienia silnego ambasadora marki, takiego jak Brad Pitt, jest skuteczne przyspieszenie wzrostu – mówi Pickering. Firmie w szczególności zależy mu na zwiększeniu wielkości segmentu premium.
Łączenie świata ekspresów z wysoką jakością kawy
Kampania, która jest wspierana przez budżet w wysokości 4 milionów funtów w samej Wielkiej Brytanii, będzie również prowadzona na platformach VOD, w mediach społecznościowych, w punktach sprzedaży w sklepach, poprzez wydarzenia PR, influencer marketing, mediach cyfrowych i na outdoorze.
Oprócz świadomości marki, Pickering będzie również mierzyć sukces kampanii pod kątem zamiaru zakupu, atrakcyjności i penetracji całego rynku w Wielkiej Brytanii.
Kampania wpisuje się w szerszą strategię marki polegającą na łączeniu świata ekspresów do kawy z wysokiej jakości ziarnami.
W tym celu De'Longhi nawiązał współpracę z kilkoma małymi producentami kawy i działa jako sklep internetowy dla niezależnych palarni poprzez swój De'Longhi Coffee Lounge, który został otwarty podczas lockdownu.