Reklama 2018-11-21
0

Brak możliwości rozwoju i niskie zarobki to najczęstsze powody zmiany pracy wśród brand managerów

W ciągu ostatniego pół roku 20 proc. brand managerów w działach marketingu polskich firm z sektora FMCG  zmieniało pracę. Głównie z powodu braku możliwości dalszego rozwoju, a w drugiej kolejności z powodu niskich zarobków - wynika z raportu firmy doradztwa personalnego HRK.

Pytani przez HRK kandydaci o motywację do zmiany pracy często wspominają o chęci dalszego rozwoju zawodowego i nastawieniu na podnoszenie kwalifikacji. Niektórzy mówią wprost, że zależy im na wyższym wynagrodzeniu.

- Respondenci zostali zapytani o to, na ile są obecnie otwarci na zmianę pracy, co spowodowało, że zmienili ją w ostatnim czasie oraz co mogłoby zachęcić ich do jej zmiany w najbliższej przyszłości. Aż 75 proc. uczestników badania zadeklarowało otwartość na nowe wyzwania - mówi Łukasz Przywóski, managing consultant HRK FMCG.

Jako główne powody zmiany pracodawcy w ostatnim czasie ankietowani wskazali trzy główne obszary: brak możliwości rozwoju w poprzednim miejscu pracy (37 proc.), niskie zarobki (18 proc.) oraz potrzebę zmiany otoczenia biznesowego (16 proc.).

Z kolei ci, których zapytano o to, co mogłoby zmotywować ich do zmiany pracy w najbliższym czasie w zdecydowanej większości (90 proc. ankietowanych) wskazali na pierwszym miejscu wynagrodzenie, a w dalszej kolejności możliwość zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym (55 proc.) i służbowy samochód (40 proc.).

Czynniki związane z rozwojem zawodowym (awans, samodzielność w działaniu, precyzyjnie określona ścieżka kariery) pojawiają się dopiero w drugiej piątce motywatorów.

Analiza odpowiedzi dla poszczególnych rodzin stanowisk (junior brand manager, brand manager, senior brand manager) wskazuje pewne różnice. Dla każdej z tych grup najważniejsze są wynagrodzenie i work-life balance.

Dla brand managerów i senior brand managerów istotne jest zdobycie doświadczeń menedżerskich (zarządzanie co najmniej jedną osobą) i posiadanie służbowego auta. Brand managerowie chcieliby zachować samodzielność w działaniu, zaś senior brand managerowie chcą mieć udział w budowaniu strategii firmy. Dla junior brand managerów ważniejszy jest szybki awans stanowiskowy i praca w inspirującym otoczeniu.

Autor: bg

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas