Reklama2022-04-22
0

Brand New Galaxy przejęta przez amerykańską sieć Stagwell

Wiktoria Danielewska – CPO,co-founderka; Witold Rzewuski – CFO, Michał Glapiński – CGO, co-founder, Piotr Morkowski, Kacper Kłos – CEO e-commerce, co-founder, Ania Pańczyk; Jakub Krawczyk, fot. HOODKEVITZWiktoria Danielewska – CPO,co-founderka; Witold Rzewuski – CFO, Michał Glapiński – CGO, co-founder, Piotr Morkowski, Kacper Kłos – CEO e-commerce, co-founder, Ania Pańczyk; Jakub Krawczyk, fot. HOODKEVITZ

Grupa marketingowo-technologiczna Brand New Galaxy została kupiona przez amerykańską sieć Stagwell Media Network. Kwoty transakcji nie podano.

Będąc częścią Stagwell Media Network, Brand New Galaxy pozostaje pod swoją marką. Przedsiębiorstwa nie ujawniają kwoty akwizycji.

- Włączenie w struktury Stagwell Media Network daje nam perspektywę dotarcia z ofertą do jeszcze większej liczby klientów. Na tym etapie naszej biznesowej podróży, to najlepszy sposób realizowania ambicji. Brand New Galaxy i Stagwell mają wiele wspólnych cech - jesteśmy niezależni, przedsiębiorczy i odważni. Tym bardziej cieszymy się z dołączenia do rodziny Stagwell -  komentuje transakcję, Piotr Morkowski, CEO w Brand New Galaxy Holding.

Zobacz: Piotr Morkowski CEO BNG Holding, Michał Glapiński w radzie nadzorczej

Stagwell Media Network przejmuje Brand New Galaxy

Stagwell Media Network zatrudnia ponad 3000 ekspertów z globalnym zasięgiem ponad 40 biur w 20 krajach, zarządzających mediami o wartości blisko 5 miliardów dolarów. Dzięki akwizycji BNG, Stagwell Media Network będzie mogło korzystać z całego wachlarza rozwiązań e-commerce oraz digital, które bazując na międzynarodowym doświadczeniu, wspierają wzrost sprzedaży on-line na kilkudziesięciu rynkach.

- Jest nam niezmiernie miło powitać Brand New Galaxy w szeregach Stagwell. Jest to dla nas milowy krok w kwestii oferowania prawdziwie transformacyjnych rozwiązań e-commerce. Wierzymy, że jedyne w swoim rodzaju podejście BNG do wspierania ekosystemu sprzedaży marek, będzie kolejnym powodem do wyboru  Stagwell w kontraście do tego co oferują standardowe holdingi reklamowe - komentuje Mark Penn, prezes i dyrektor generalny Stagwell.

Zobacz: Katarzyna van Hall nową dyrektor zarządzającą biura Brand New Galaxy w Amsterdamie

Stagwell, globalna sieć założona w Waszyngtonie przez byłego dyrektora zarządzającego WPP - Marka Penna oraz Steve’a Ballmera - byłego CEO w Microsoft, od kilku lat konsekwentnie rozwija swoje struktury m.in w obszarach digital transformation, badań konsumenckich, mediów oraz komunikacji.

Stagwell zatrudnia obecnie ponad 10 000 specjalistów w ponad 34 krajach.

Zobacz: Anna Pańczyk na czele rady nadzorczej BNG Holding

Brand New Galaxy to holding agencji marketingowych i technologicznych, założony w Warszawie w 2017 roku. Firma liczy obecnie ponad 600 pracowników w 8 biurach w Europie, Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie.

Do grupy Brand New Galaxy należą agencje marketingowe Pathfinder 23, Synthrone, Spacecamp, Voyager, Life on Mars, New Gravity, Man on the Moon i Robonauts Pictures.

Grupa kapitałowa Brand New Galaxy w 2020 roku osiągnęła wzrost przychodów o 33 proc. do 80,23 mln zł oraz zysku netto z 4,91 do 7,11 mln zł. Przychody krajowe grupy poszły w górę rok do roku z 21 do 25,02 mln zł, a te z zagranicy - z 39,31 do 55,21 mln zł.

Zysk netto grupy Brand New Galaxy w 2020 roku zwiększył się z 4,91 do 7,11 mln zł. Z uwzględnieniem korekty kontraktów długoterminowych Pathfinder 23 w 2019 roku holding zanotował 57,9 mln zł przychodów sprzedażowych i 2,5 mln zł zysku netto.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas