Kierowana przez Michała Sadowskiego firma Brand24 zmieniła statut, aby przystosować się formalnie do startu na rynku NewConnect prowadzonego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl termin debiutu i wielkość oferty nie są jeszcze znane, jednak plan zakłada start Brand24 na NewConnect jeszcze w 2017 roku.
Według komunikatu Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Brand24 podjęło uchwałę w sprawie zmian statutu dostosowujących go do najlepszych praktyk stosowanych na rynku kapitałowym oraz upoważnienia zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego.
Zgodnie z podjętą uchwałą zarząd jest upoważniony do podwyższania kapitału zakładowego spółki poprzez emisję nie więcej niż 144,454 nowych akcji w drodze jednego lub kilku podwyższeń kapitału zakładowego (kapitał docelowy), co stanowi nie więcej niż 8,3 proc. ogólnej liczby akcji Brand24.
Zarząd Brand24 rozważa wykorzystanie uchwalonych zmian statutu do ubiegania się o wprowadzenie akcji spółki do alternatywnego systemu obrotu NewConnect prowadzonego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.
W komentarzu do komunikatu Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24 zdradza niektóre biznesowe statystyki osiągnięte przez firmę i wyjaśnia przyczyny decyzji o wprowadzeniu jej na NewConnect.
- Brand24 rośnie w ostatnich miesiącach w średnim tempie 58 nowych klientów miesięcznie netto - ujawnia Michał Sadowski. - W lipcu było to 56 klientów i tym samym przekroczyliśmy łączną liczbę 1800 aktywnych klientów - na koniec lipca było ich dokładnie 1820. Naszą ambicją jest zwiększenie tempa wzrostu, tak aby szybciej dojść do kolejnego ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona średnich przedsiębiorstw z całego świata. Kula śniegowa zaczyna toczyć się coraz szybciej, co pokazuje 360 proc. wzrost liczby nowych klientów zagranicznych pozyskiwanych co miesiąc (styczeń 2016 r. w porównaniu do czerwca 2017 r.).
Sadowski nie ukrywa, że chce by Brand24 powtórzył sukces firmy LiveChat Software, która w styczniu ub.r. wykupiła część udziałów startupu.
- Chcemy iść tropem LiveChata, którego założyciele i menedżerowie są naszymi akcjonariuszami i wspierają nas swoją wiedzą i doświadczeniem. Stąd decyzja o zapisaniu w statucie kapitału docelowego. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że podwyższenie kapitału i docelowo upublicznienie - a konkretnie debiut na NewConnect - jest jednym z bardzo poważnie rozważanych przez nas obecnie scenariuszy pozyskania środków na wsparcie rozwoju narzędzia w skali globalnej - przyznaje Sadowski.
- Gdy na przełomie 2015 i 2016 roku do grona akcjonariuszy Brand24 dołączył fundusz Inovo oraz założyciele i menedżerowie LiveChata mówiliśmy o tym, że kolejna runda finansowania przypadnie prawdopodobnie na rok 2017. Spółka ma od strony formalnej przygotowany grunt pod pozyskanie finansowania na przyspieszenie ekspansji, działa na szybko rosnącym rynku i ma bardzo atrakcyjne perspektywy. Jestem pewien, że Brand24 spełnia wszelkie warunki, by podążać drogą sukcesu LiveCha'a. Jako jeden z głównych akcjonariuszy mocno wierzymy dalszy wzrost wartości tego aktywa i docelowo widzielibyśmy spółkę jako kolejnego - po Nextbike Polska - debiutanta giełdowego z naszego portfela - powiedział członek zarządu Larq S (obok założycieli jest pośrednio kluczowym akcjonariuszem spółki, z 48% udziałem w kapitale) i członek rady nadzorczej Brand24 Mikołaj Chruszczewski, cytowany w komunikacie.
Serwis Wirtualnemedia.pl dowiedział się nieoficjalnie, że dokładny termin ewentualnego startu Brand24 na NewConnect nie jest jeszcze znany, podobnie jak ostateczna wielkość oferty. W planach jest jednak wprowadzenie startupu na parkiet jeszcze w 2017 r.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak Ikes, H&M czy biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie.
NewConnect to rynek akcji na GPW, ale prowadzony poza rynkiem regulowanym, istniejący od 2007 roku. Znajduje się na nim ponad 400 spółek o łącznej kapitalizacji ponad 9 mld zł.