Badania2011-05-17
2

BrandZ Top 100 zdominowany przez marki technologiczne, debiut Facebooka

Spółki z sektora nowych technologii zdominowały szósty doroczny ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, opracowywany przez firmę Millward Brown.

Marka Apple zastąpiła Google’a na szczycie rankingu, stając się najcenniejszą marką na świecie. Ten producent komputerów, tabletów i smartfonów odnotował 84-proc. wzrost wartości, która wynosi obecnie 153,3 mld USD. W porównaniu z danymi z roku 2006 (pierwszy ranking BrandZ Top 100) Apple zwiększyło wartość swojej marki aż o 859 proc.

Google znalazło się tym razem na drugim miejscu, osiągając wartość 111,5 mld USD, a trzeci był IBM z wartością 100,9 mld USD.

Marki z sektora technologii i telekomunikacji stanowią obecnie jedną trzecią wszystkich marek w rankingu BrandZ Top 100. Przypada na nie niemal połowa łącznej wartości wszystkich uczestników rankingu.

Po raz pierwszy w rankingu BrandZ Top 100 znalazł się Facebook, który w globalnym zestawieniu zajął miejsce nr 35 (oraz 10. pozycję w sektorze technologii). Marka ta odnotowała 246-proc. wzrost wartości, osiągając poziom 19,1 mld USD.

Swoją obecność zaznaczyły również chińskie firmy technologiczne. Portal społecznościowy Tencent/QQ (mający ponad 600 mln zarejestrowanych użytkowników) zadebiutował w rankingu Top 100 na miejscu 52., osiągając wartość 15,1 mld USD, natomiast chińską wyszukiwarkę Baidu pod względem dynamiki wzrostu (141 proc.) wyprzedził tylko Facebook.

Wraz z wprowadzeniem 3DTV, czyli połączonej technologii telewizji i internetu, wartość swojej marki zwiększył Samsung. Osiągnąwszy wartość marki na poziomie 12,1 mld USD, Samsung zajmuje również wysoką pozycję w rankingu Brand Momentum (miara potencjału rozwoju marki), dzięki czemu ma duże szanse na dobre wykorzystanie swojej marki przez kolejny rok.

Autor:km

Więcej informacji:BrandZ Top 100

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas