Telewizja2015-01-13
10

Branża telewizyjna podsumowuje 2014 rok. Trendy na 2015

Jaki był miniony rok w branży nadawców i producentów telewizyjnych i operatorów płatnej telewizji? Co wydarzy się w 2015 roku? Podsumowują m.in. Dariusz Dąbski, Olgierd Dobrzyński, Dariusz Janczewski, Julien Verley i Ryszard Sibilski.

Zapraszamy na ostatnią już część podsumowań 2014 roku w polskich mediach i reklamie. Dzisiaj o minionych dwunastu miesiącach i perspektywach na kolejny rok opowiadają przedstawiciele branży prasowej.

 


Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls

Wydarzenie roku
Największym wydarzeniem w branży telewizyjnej w 2014 roku jest niewątpliwie decyzja ITI oraz nc+ o sprzedaży TVN. Konsekwencje tej decyzji będą miały ogromny wpływ na rynek telewizyjny w Polsce.

Sukces roku
Moim zdaniem największym sukcesem w branży telewizyjnej w 2014 roku jest znaczące umocnienie Telewizji Puls jako trzeciej największej, komercyjnej stacji telewizyjnej na polskim rynku.

Porażka roku
Największą porażką jest przesunięcie na kolejny rok tematu ustawy medialnej, a co za tym idzie finansowania i roli Telewizji Polskiej.

Człowiek roku
Na pewno decyzja ITI i NC+ o wycofaniu się z TVN.

Trend roku
Dalszy dynamiczny rozwój naziemnej telewizji cyfrowej. Obecnie mamy już na rynku w DVB-T 24 kanały, z których aż 14 znajduje się w top 20.

Prognoza na 2015 rok
Dalsze umocnienie naziemnej telewizji cyfrowej, nowy właściciel TVN, decyzje związane z MUX-8 oraz konsolidacja rynku zarówno po stronie operatorów kablowych, jak i nadawców.

 


Olgierd Dobrzyński, country manager Central Europe w Discovery Networks CEEMEA i Eurosport

Wydarzenie roku
Z naszej perspektywy takim wydarzeniem z pewnością jest finalizacja przez Discovery Communications zakupu pakietu kontrolnego w Eurosport International. Umocniła ona naszą pozycję największego nadawcy płatnej telewizji na świecie. Co więcej, dała nam możliwość wzbogacenia oferty programowej o sportowe emocje. Pierwsze efekty procesu integracji są już widoczne, np. współpracujemy w ramach jednego zespołu dystrybucji w regionie CEEMEA. Obecnie tworzony jest długoterminowy plan biznesowy, który pozwoli zoptymalizować wspólną ofertę kanałów na polskim rynku. Naszym celem jest wspieranie rozwoju biznesu operatorów kablowych i satelitarnych poprzez dostarczanie kanałów o najwyższej jakości.

Porażka roku
Za porażkę uznaję postępującą skalę zjawiska piractwa treści wideo. Obecnie aż 7 do 10 milionów Polaków regularnie korzysta z nielegalnych źródeł, co powinno być alarmujące dla całej branży. Discovery jako członek Stowarzyszenia „Sygnał” aktywnie angażuje się w działania mające na celu kształtowanie jednoznacznej postawy wobec nieuczciwości w konsumpcji treści.

Sukces roku
Sukcesem jest opublikowanie w kwietniu tego roku raportu „Analiza wpływu zjawiska piractwa treści wideo na gospodarkę w Polsce”, przygotowanego przez firmę doradczą PwC. Dokument ten stanowi ważny głos w dyskusji dotyczącej zjawiska piractwa w Polsce.

Człowiek roku
Moim zdaniem ten rok należał do Katarzyny Kieli. Została ona uznana przez amerykański magazyn Cable FAX za jedną z najbardziej wpływowych kobiet telewizji kablowej na świecie. Co więcej, do portfolio zarządzanych przez nią rynków dołączyły niedawno Niemcy, Austria i Szwajcaria - łącznie jest ich teraz 108. Kasia odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu branży nie tylko w Polsce, ale na świecie.

Trend roku
W minionym roku najbardziej zauważalny był dynamiczny rozwój nielinearnych form dystrybucji treści telewizyjnych w ramach oferty platform kablowo-satelitarnych. Telewizja „na żądanie” to znakomita szansa na dotarcie do jeszcze szerszej publiczności.

Prognoza na 2015 rok
Świat mediów zmierza obecnie w kierunku coraz większej personalizacji i wieloekranowej rzeczywistości. Możemy powiedzieć, że widzowie przejmują kontrolę nad oglądanymi treściami. Żyjemy w bardzo ciekawych czasach zarówno dla branży telewizyjnej i dla samych widzów, którzy cieszą się większą wolnością odtwarzania treści i wchodzenia z nimi w interakcje na wielu ekranach.

 

Na kolejnych podstronach wypowiedzi przedstawicieli Viacom International Media Networks Polska, 4fun Media, nc+, UPC Polska, Inea i Golden Media Polska

Autor:pp

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas