W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 27 731 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 55,15 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 28,79 proc. do poziomu 18 225 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał o 50,71 proc. do 14 102 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 60,31 proc. (najbardziej w zestawieniu) i wyniosła ona 13 834 egz.
Zobacz tabelęWe wrześniu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem będącego nowym liderem magazynu „Twist” w porównaniu do września 2015 roku jednak zmniejszyła się o 30,67 proc. do 20 821 egz. Przed rokiem tytuł ten był drugi.
Na drugą lokatę spadło „Bravo” (19 759 egz.; strata wynosząca 54,17 proc. - największa w zestawieniu), a podium uzupełnia „Fun Club” (14 282 egz.; w dół o 34,20 proc.).
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.