W styczniu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił dwutygodnik „Bravo”, który pozostał jednak zdecydowanym liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 30 544 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 59,18 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 54,75 proc. do poziomu 17 211 egz.
Na ostatnią lokatę podium (z miejsca czwartego) awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Twist”. Jego wynik zmalał jednak o 27,12 proc. do 16 221 egz.
Natomiast na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 50,71 proc. i wyniosła 13 923 egz.
Wszystkie tytuły w tym segmencie w styczniu 2016 roku sprzedały się w liczbie 82 189 egz., o 51,49 proc. mniej, niż w styczniu 2015 roku.
Zobacz tabelęW lutym br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Fun Club” - było to 21,61 proc.
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 1,58 proc., odnotował „Twist”.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.