W I kwartale br. najwięcej na internetową reklamę graficzną w Polsce przeznaczył BRE Bank - ponad 30 mln zł. Natomiast wydatki wszystkich firm reklamujących się online wyniosły prawie 1,5 mld zł.
Z badania zrealizowanego przez Kantar Media wynika, że w I kwartale br. w dziesiątce marketerów inwestujących najwięcej w polskim internecie w reklamę displayową znalazły się firmy z różnych branż. Liderem okazał się BRE Bank, który jako jedyny przekroczył poziom 30 mln zł wydatków na e-reklamę. Po ponad 20 mln zł przeznaczyły na to dwie inne firmy z sektora finansowego: PayU i Open Finance.
Prawie 29 mln zł na reklamę display wydał Google Poland, a nieco ponad 20 mln zł - polski oddział Groupona. Około 25 mln zł wyniósł budżet ITI Holding w tym zakresie, a prawie 23 mln zł - wydatki dystrybutora gier Gameforge 4D.
W zestawieniu znalazły się również regionalny oddział koncernu Nissan oraz firma Fanshop Klimkiewicz, Nużyński, która produkuje i sprzedaje w internecie odzież. Wśród największych reklamodawców internetowych I kwartału br. jest tylko jeden operator telefoniczny - PTC.
Zobacz tabelę
Dane o wydatkach na reklamę internetową firma Kantar Media określiła w ramach rozpoczętego kilka miesięcy temu badania Evaliant Internet AdEx. Jest ono oparte na technologii Evaliant Spider zbierającej dane o reklamach bezpośrednio z 70 najpopularniejszych serwisów w poszczególnych kategoriach tematycznych Megapanelu PBI/Gemius. Do szacunków wykorzystywane są cenniki reklamowe bez uwzględnienia rabatów.