Brytyjski rząd rozważa wprowadzenie zakazu telewizyjnej emisjireklam alkoholu przed godziną 18.
Ministrowie zastanawiają się nad dalszymi ograniczeniami wramach raportu na temat cen, promocji oraz szkodliwości alkoholu,który ma zostać opublikowany w lecie - informuje serwis BrandRepublic.
Zdaniem pełniącego funkcję Children's Secretary Eda Ballsa, między godziną 16 a 18 w brytyjskiej telewizji emitowana jestpodwyższona liczba reklam alkoholu. "Często jest to czas, w którymmatki, a także dzieci oglądają telewizję" - stwierdził.
W tym tygodniu brytyjski rząd opublikował strategiczny dokument,w którym czytamy, że starannie rozważy on jak nadmierne piciealkoholu wśród młodych ludzi mogłoby zostać zmniejszone poprzezdalsze ograniczenia w zakresie reklam alkoholu.
Według ekspertów, jeśli rząd zdecyduje się na zmiany w tejkwestii, to najprawdopodobniej odbędzie się to poprzez zaostrzenieobecnych przepisów reklamowych zamiast tworzenia zupełnie nowegoprawa.
źródło: Brand Republic