Biznes2019-03-22
1

Burberry stawia na eliminację plastiku

fot. Flickr.comfot. Flickr.com

Do 2025 roku brytyjski koncern Burberry chce całkowicie wycofać się z produktów wykonywanych z plastiku.

Burberry stawia na ekologię i rozpoczyna proces wycofywania z oferty wieszaków, opakowań oraz reklamówek i z plastiku. Mają zostać zastąpione tworzywami zdolnymi do recyklingu. Koncern współpracuje przy tym z organizacją Ellen MacArthur Foundation. Proces ma się zakończyć do 2025 roku.

Brytyjski dom mody już teraz nie laminuje swoich torebek, wycofał też pokrowce na ubrania z plastikowej folii. Tym samym, o blisko 30 ton rocznie zmniejszył zużycie plastiku.

Burberry w eko-kryzysie

W wakacje ubiegłego roku Burberry mierzyło się z kryzysem z wizerunkowym po doniesieniach o utylizacji niesprzedawanych ubrań i dodatków. Firma zniszczyła niesprzedane towary o wartości 38 mln dolarów (28,6 mln funtów). Tłumaczono to ekskluzywnym charakterem brandu i niechęcią do akcji wyprzedażowych.

Kilka tygodni później, pod naporem krytyki, z praktyki się wycofano. Koncern zrezygnował też ze sprzedawania asortymentu z naturalnych futer.

Autor:jd

Więcej informacji:Burberry, ekologia, plastik

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas