Prasa2022-07-01
2

Burda i Edipresse to już jedna firma. Powstanie hub technologiczny

Połączenie Burda Media Polska i Edipresse Polska stało się faktem. Sąd dokonał w czwartek wpisu połączenia obu spółek do Krajowego Rejestru Sądowego, co kończy formalną stronę procesu integracji. W planach jest stworzenie hubu technologicznego, który zatrudni kilkudziesięciu pracowników.

Burda Media Polska i Edipresse Group 1 kwietnia sfinalizowały umowę sprzedaży wydawnictwa Edipresse Polska. Od czwartku połączone organizacje działają już jako Burda Media Polska, która ma ambicje zostać liderem w kluczowych kategoriach mediów tematycznych dla kobiet, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru beauty, luxury & lifestyle, food oraz parenting - podano w komunikacie.

Połączoną spółką od 1 lipca jako CEO pokieruje Maciej Klepacki wraz z zespołem zarządzającym, w którego skład wchodzą: Przemysław Kłobut (CFO), Małgorzata Górska (people culture & communication director), Agnieszka Wicher-Szczesna (managing director luxury & lifestyle), Michał Helman (CCO) i Jowita Żak (managing director advisory, food, gardening & crafting).

Burda Media Polska: 20 portali i 50 tytułów prasowych

W skład połączonego portfolio wchodzi 20 internetowych portali tematycznych w tym Elle.pl, Glamour.pl, Kobieta.pl, National-geographic.pl, Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl, które docierają łącznie do 11,5 mln użytkowników, którzy generują 123,8 mln odsłon miesięcznie (źródło: maj 2022, Megapanel/PBI).

Burda Media Polska to także ponad 50 tytułów prasowych w skład których wchodzą m.in. magazyny luksusowe i lifestylowe (m.in. “Elle”, “Viva!”, “Glamour”, “Party”), podróżnicze, (m.in. “National Geographic Polska”), poradnikowe (m.in. “Claudia”, “Dobre Rady”), kulinarne (m.in. “Przyślij Przepis!”, “Moje gotowanie”), ogrodnicze (m.in. “Mój piękny ogród”), a także magazyny z segmentu true stories oraz książki i kolekcje.

W zeszłym tygodniu firma zaprezentowała połączoną ofertę reklamową oraz nowe struktury zarządzania obszarem sprzedaży.

W ramach dalszej transformacji cyfrowej polskiego rynku planowane jest stworzenie hubu technologicznego, który zatrudni kilkudziesięciu programistów i ekspertów UX/UI, którzy będą realizować projekty platform cyfrowych również na rynki zagraniczne.

Ostatnie dane finansowe opublikowane przez obie firmy pochodzą z 2020 r., gdy miał miejsce początek pandemii, która wpłynęła negatywnie na biznes wydawniczy. W tamtym roku przychody Burda Media Polska wyniosły 130,75 mln zł, a firma miała 9,83 mln zł straty netto. Z kolei przychody Edipresse Polska wyniosły 92,36 mln zł, a zysk netto wyniósł 3,72 mln zł.

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas