Kultura2022-09-20
1

Canal+ pokaże filmowe hity Universal i Sony Pictures pół roku po premierze

Francuski Canal+ podpisał umowę z Universal i Sony Pictures, na mocy której będzie emitować ich filmy zaledwie sześć miesięcy po premierze kinowej.

Umowa dotyczy rynku francuskiego i została ogłoszona przez prezesa spółki Canal+ Maxime Saada. Filmy produkowane przez Universal i Sony Pictures będą trafiały pół roku po premierze do platformy streamingowej MyCanal, którą we Francji wykupuje 12 milionów subskrybentów.

Netflix , Amazon Prime Video i Disney+ muszą czekać 15 miesięcy od premiery kinowej, by pokazywać filmy we Francji.

Tytuły Sony Pictures to m.in. "Spider-Man", "Jumanji", "Faceci w czerni" i "Pogromcy duchów", Universal Pictures posiada prawa do "Jurassic Park" czy "Szybcy i wściekli".

Zobacz: Spider-Man w całości na HBO Max. Jest nowa umowa z Sony

Vivendi dogaduje się z francuskimi filmowcami

Właściciel Canal+, koncern Vivendi, podpisał z francuskimi gildiami filmowymi umowę, która daje nadawcy prawo do pokazywania filmów z rodzimego rynku pół roku po premierze kinowej. Wcześniej spółka musiała czekać 9 miesięcy.

W ramach nowej umowy Vivendi zobowiązało się do inwestycji prawie 200 milionów dolarów rocznie we francuskie i europejskie filmy. Dla porównania, inne platformy streamingowe inwestują we francuskie i europejskie kino we Francji 40 milionów euro rocznie.

Zobacz: Netflix renegocjuje umowy z hollywoodzkimi studiami, aby wyświetlać reklamy obok popularnych programów

Jednocześnie to Canal+ jest największym we Francji agregatorem streamingu. W pakietach nadawcy klienci mogą kupować dostęp do Netfliksa, Disney+ i Starzplay. Do końca roku francuscy abonenci Canal+ mają uzyskać też dostęp do Paramount+. Spółka chce też agregować dostęp do kolejnych platform - AppleTV+, Amazon Prime Video i mającej zadebiutować we Francji w 2024 roku HBO Max/Discovery+.

W I półroczu 2022 roku przychody Grupy Canal+ wyniosły 2,873 mld euro, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszą połową ub.r. Nadawca miał 23,9 mln abonentów i subskrybentów. Przed rokiem było to 22,4 mln. Na europejskich rynkach, nie uwzględniając Francji, pozyskał 352 tys. klientów. Wskaźnik EBITA Grupy Canal+ wyniósł 337 mln euro, co oznacza wzrost o 2,1 proc. Przychody zagraniczne Canal+ wzrosły o 4,8 proc. w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2021 roku. Przyczyniły się do tego nowe umowy abonenckie i subskrypcje.

Autor:jd

Więcej informacji:Canal+, Universal, Sony Pictures

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas