Telewizja2011-09-07
5

Canal+ zmienia kanał dziecięcy: TeleTOON+ zastąpi ZigZapa

Kanał dziecięcy ZigZap od października br. przekształci się w stację TeleTOON+, która będzie mieć nieco inną grupę docelową i emitować więcej kreskówek. To reakcja nadawcy na słabe wyniki oglądalności ZigZapa.

- Zdecydowaliśmy o rebrandingu biorąc pod uwagę badania dotyczące najszybciej zmieniającej się widowni, czyli dzieci. Chcemy, by dzieci wyrastające z MiniMini otrzymały bezpieczny dla nich kanał - mówiła podczas konferencji prasowej Beata Mońka, prezes Canal+ Cyfrowego. Kanał dziecięcy pod marką TeleTOON+ grupa Vivendi, która kontroluje Canal+, ma też we Francji.

Polski TeleTOON+ kierowany będzie do dzieci powyżej 6. roku życia (ZigZap adresowany był do tych w wieku 8-13 lat). Stacja poza nową nazwą otrzyma też inną oprawę antenową, zmieni się też jej oferta programowa - będzie mniej seriali z aktorami, a więcej kreskówek.

Na antenie kanału znajdą się cztery nowe polskie programy: „TeleTOON+ poznajmy się”  (seria złożona z wypowiedzi dzieci o tym, kim są i jak wygląda ich życie), „TeleTOON+ sport” (cykl pokazujący tajniki uprawiania różnych dyscyplin sportowych), „zagadki TeleTOON+” (seria stawiająca pytania dotyczące świata i przyrody i podająca następnie odpowiedzi na nie) oraz „TeleTOON+ gry” (cykl o grach komputerowych).

>> Kanały tematyczne w Polsce - top 30

Ramówkę stacji uzupełnią emitowane po raz pierwszy w Polsce seriale takie jak „Mali Wszechmocni”, „G.I.Joe: Renegades”, „The Green Squad”, „Gwayn”  czy „Gigantic”. W niedzielę stacja nadawać będzie "Kreskówka na życzenie", czyli kilka odcinków serialu wybranego przez widzów w internetowym głosowaniu

TeleTOON+ emitować będzie też seriale znane z anteny ZigZapa. - To widzowie zdecydują, o tym, co z oferty ZigZapa przeniesione zostanie do ramówki TeleTOON+ - podkreśla Jolanta Adamowicz, szefowa kanałów dziecięcych w Canal+ Cyfrowym. Od 10 września br. na stronie www,zigzap.tv poprzez interaktywną aplikację będą mogli głosować na wybrane przez siebie seriale.

Kanał TeleTOON+, tak jak jego poprzednik, emitować swój program będzie  w godzinach 6.00-21.00. Między 21.00 a 1.00 w nocy bez zmian na tym samym kanale nadawane będzie pasmo Hyper poświęcone grom komputerowym.

ZigZap nadaje od 2004 roku i obecnie dociera do ok. 3,9 mln gospodarstw domowych w Polsce za pośrednictwem sieci kablowych oraz Cyfry+. Stacja cały czas znajduje się jednak na ostatnich miejscach w rankingach oglądalności kanałów dziecięcych. W sierpniu br. udział kanału w rynku wyniósł 0,13 proc., co dało mu przedostatnie miejsce wśród 10 monitorowanych stacji dziecięcych (dane Nielsen Audience Measurement łącznie dla ZigZapa i Hypera).  Nadawca liczy, że dzięki rebrandingwi kanał poprawi swoje wyniki.

>>> Kanały dziecięce: Nickelodeon, Polsat JimJam i ZigZap na plusie

Wprowadzeniu stacji TeleTOON+ na rynek towarzyszyć będzie kampania reklamowa, prowadzona m.in. w kanałach produkowanych przez spółkę Canal+ Cyfrowy, prasie i internecie. Pierwsze działania ruszą jeszcze w tym miesiącu, kampania zewnętrzna wystartuje w październiku br.

Autor:PP

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas