Telewizja2014-11-07
10

Platforma nc+ ma mniej abonentów, ale wyższy zysk

Platforma nc+ na koniec września br. miała 2,15 mln abonentów, o 2,3 proc. mniej niż rok temu. Operator w tym roku notuje niższe przychody, ale ma większy zysk EBITDA.

Na koniec I półrocza br. platforma nc+ miała 2,2 mln klientów post-paid, co oznacza, że w ciągu trzech miesięcy operator stracił 50 tys. abonentów. Natomiast od startu nc+ (ruszyła wiosną 2013 roku) platformie ubyło już 350 tys. klientów.

Z danych, które podał TVN, wynika jednak, że rośnie miesięczne ARPU nc+ z usług abonamentowych. W pierwszych trzech kwartałach br. wyniosło ono 68 zł, czyli o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Łączne przychody nc+ w okresie od stycznia do września br. wyniosły 1,606 mld zł, co oznacza spadek o 5 proc. Natomiast w tym czasie platforma wypracowała ok. 280 mln zł zysku EBITDA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją), czyli aż o 45 proc. więcej niż rok wcześniej.

Udział Grupy TVN w zysku nc+ osiągnął w pierwszych trzech kwartałach br. 26,5 mln zł. Natomiast rok wcześniej na konto TVN przypadało 7,3 mln zł straty operatora.

TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+, która powstała w wyniku fuzji Cyfry+ i platformy n. Większościowym udziałowcem nc+ jest Canal+ Cyfrowy, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.

Autor:pp

Więcej informacji:nc+, platforma cyfrowa, TVN, Canal+ Cyfrowy

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas