Reklama2015-06-23
0

Cannes Lions: brąz dla DDB & Tribal, nominacje dla K2, Isobar i FCB

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Pierwszą polską nagrodę na tegorocznym festiwalu Cannes Lions otrzymała agencja DDB & Tribal - Brązowy Lew w kategorii Mobile. Trzy nominacje w kategorii PR otrzymała K2, a w kategorii Media: dwie - Isobar Polska, a jedną - FCB Warsaw.

DDB & Tribal została nagrodzona za rozwiązanie „Move Update” opracowane dla McDonald’s Polska. Łączy ono gry mobilne promujące tę sieć fast foodów z najpopularniejszymi aplikacjami dla uprawiających sport w ten sposób, że określone aktywności zarejestrowane w aplikacjach są zamieniane na bonusy w grach.


fot. DDB & Tribal

Żadnych nagród nie zdobyły polskie agencje w kategoriach Direct (nominowane były Isobar Polska za „Photos for Life” dla fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie! i FCB Warsaw za „Paczki wdzięczności” kawy Prima) oraz Promo & Activation (mimo trzech nominacji: dwóch za „Photos for Life” i jednej dla DDB & Tribal za akcję „Park & Drive”).

W poniedziałek ogłoszono też nominacje w kolejnych kategoriach. W Public Relations trzy szanse na nagrodę ma agencja K2 za kampanię „Smutny autobus” dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych zachęcającą rodziców do sprawdzania poprzez stronę internetową bezpiecznyautobus.gov.pl stanu technicznego autobusu, którym jeżdżą ich dzieci. Akcja, która latem ub.r. wywołała sporo krytycznych opinii, została nominowana w podkategoriach Sektor publiczny, Relacja kosztów do efektów kreatywnych i Lanuch.

W kategorii Media dwie nominacje otrzymała Isobar Polska za „Photos for Life” (w podkategoriach Wykorzystanie branded content i sponsoringu oraz Akcje charytatywne), a jedną - FCB Warsaw za „Paczki wdzięczności” (w podkategorii Wykorzystanie branded content i sponsoringu).

Żadna polska praca nie zyskała uznania jurorów w kategoriach Creative Effectiveness i Outdoor.

Do tegorocznego festiwalu Cannes Lions agencje z Polski zgłosiły rekordowo dużo prac - 243, o 80 proc. więcej niż przed rokiem (więcej na ten temat). Ogółem o wyróżnienia rywalizuje 40,1 tys. zgłoszeń z całego świata.

W zeszłorocznej edycji Cannes Lions polskie agencje zdobyły trzy nagrody: Cheil Polska - Srebrnego i Brązowego Lwa za akcję „Bardzo dobre maniery”, a Ogilvy & Mather - Srebrnego Lwa za kampanię „Język polski jest ą ę” (zobacz szczegóły).

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas