Fundacja K.I.D.S ruszyła ze świąteczną zbiórką na System Zdalnej Opieki, który ma przyspieszyć powrót małych pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka do domów. Akcję wspiera kampania marketingowa, przygotowana pro bono przez agencje z Grupy Publicis.
Świąteczna kampania charytatywna pod hasłem „Zmieniajmy na dobre” została zainicjowana przez K.I.D.S. - Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, fundację, która powstała, by zmieniać szpitale w bardziej przyjazne, pełne nowoczesnych technologicznych ośrodki zdrowia.
Organizacja zbiera obecnie środki na stworzenie Systemu Zdalnej Opieki, który pomoże wszystkim osobom, które są związane z Centrum Zdrowia Dziecka - zarówno rodzicom, dzieciom jak i zespołom medycznym. System bazujący na telemedycynie wykorzystuje wiele nowoczesnych urządzeń, które m.in. przypominają pacjentom przez aplikację o przyjęciu dziennej dawki leków oraz przesyłają powiadomienie lekarzowi o ich zażyciu.
„Zmieniajmy na Dobre”
Akcja pod hasłem „Zmieniajmy na Dobre” oficjalnie wystartowała w czwartek 19 grudnia, ale etap teaserowy trwa już od tygodnia. Organizatorzy zapraszali na stronę Zmieniajmynadobre.pl gdzie razem z Fundacją K.I.D.S oraz Publicis Groupe można było odliczać czas do momentu rozpoczęcia zbiórki i premiery, stworzonego na potrzeby kampanii, interaktywnego filmu.
Od czwartku na stronie można obejrzeć produkcję promującą akcję oraz – za pomocą dedykowanego formularza – wesprzeć zbiórkę. Akcja wspierana będzie multimedialną kampanią w internecie oraz w stacjach Grupy TVN (wideo od 22 grudnia).
Świąteczną zbiórkę Fundacji K.I.D.S. wspiera pro bono Publicis Groupe, która zaangażowała w projekt wszystkie swoje agencje - Publicis, MSL, Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, LiquidThread, Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics, Prodigious, Publicis Consultants, @&IS oraz Digitas.
Dzięki współpracy poszczególnych agencji i departamentów, została przygotowana kampania 360, obejmująca działania reklamowe, marketingowe, PR oraz w social media. Publicis Groupe zaprosiła do realizacji projektu także studio Film Produkcja, której zespół na czele z reżyserem Michałem Bulikiem i operatorem Piotrem Uznańskim, stworzył interaktywne wideo dla Fundacji (można je obejrzeć na stronie Zmieniajmynadobre.pl).
- Film pozwala widzom spojrzeć na szpital oczami dzieci, rodziców i lekarzy - te trzy różne perspektywy zostały zamknięte w jednej, pełnej emocji historii przedstawionej w formie interaktywnego filmu. Widzowie w każdej chwili mogą wybrać, z której perspektywy chcą śledzić akcję - komentuje Piotr Ruszak, chief communications officer Publicis Groupe Polska.