Dzięki emisji trzeciej edycji Charytatywnego Bloku Reklamowego na antenach rozgłośni pięciu polskich nadawców radiowych zebrano kwotę 120 tys. zł. Pieniądze przeznaczone zostaną na rehabilitację dzieci z wadami słuchu.
Charytatywny Blok Reklamowy wyemitowany został na antenach pięciu na co dzień konkurujących ze sobą grup radiowych zrzeszonych w projekcie „I love radio”, w tym samym czasie, w czwartek 11 kwietnia br., pomiędzy godz. 8.00 a 8.30. Akcja objęła łącznie 170 rozgłośni ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych. Przekaz reklamowy dotarł do 6,8 mln słuchaczy (prognozowany wynik na podstawie danych Radio Track Millward Brown dla okresu od grudnia ub.r. do lutego br. - audytorium średniego kwadransa, pasmo 8.00-8.30, badany dzień: czwartek).
Tym razem inicjatywę wsparły: Honda, Media Expert, Media Markt, Polpharma (z marką Fonix), Viessmann (właściciel Fundacji Świadomi Klimatu oraz portalu Superbabka.pl) oraz Toyota Motor Poland. Każda z firm wykupiła 30-sekundowy spot-cegiełkę o wartości 20 tys. zł.
Całkowity dochód z bloku reklamowego zostanie przekazany Stowarzyszeniu Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie, które pomaga przywracać dzieciom słuch.
Do tej pory, dzięki środkom z Bloków Charytatywnych organizowanych co roku 11 kwietnia przez „I love radio”, Stowarzyszenie sfinansowało rehabilitację domową dla 110 dzieci do 4 roku życia oraz turnusy rehabilitacyjne w Mrzeżynie, Darłówku i Warszawie, w których wzięło udział 118 dzieci.
Blok Charytatywny był jednym z elementów obchodów Polskiego Dnia Radia, które wspólnie zorganizowały stacje zrzeszone w projekcie „I love radio”. Tradycyjnie na antenach stacji można tego dnia usłyszeć specjalne wydania audycji poświęconych radiu, konkursy, zabawy, sondy uliczne oraz podejrzeć radio od kuchni.
Radio
|
RMF FM, Radio ZET i Eska na czele słuchalności w popołudniowym drive-time, VOX FM i Wawa najbardziej w dół
|
„I love radio” to wspólna akcja pięciu największych nadawców radiowych, której celem jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego poprzez działania promocyjne, edukacyjne i badawcze. Projekt realizowany jest wspólnie przez największe, na co dzień konkurujące ze sobą grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF, Grupę ZPR Media oraz Polskie Radio.