Reklama2016-07-07
1

Coca-Cola najsilniej reklamowanym napojem gazowanym, Hellena z największym wzrostem

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez pierwsze pięć miesięcy br. producenci napojów gazowanych wydali na reklamy blisko jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Najmocniej reklamowaną marką jest niezmiennie Coca-Cola, mimo że jej właściciel obniżył wydatki. Największy wzrost nakładów na promocję zanotowała Hellena produkowana przez Colian.

W okresie od stycznia do maja br. producenci napojów gazowanych wydali na reklamę w tradycyjnych mediach 110,8 mln zł, czyli 19,2 proc. więcej niż w tym samym czasie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej przeznaczyli na reklamy w telewizji (72,5 mln zł), zwiększając obecność na szklanym ekranie o 17,7 proc. w skali roku. Więcej wydali też w kinach (wzrost o 34,9 proc.,do 26,5 mln zł), na outdoorze (o 20,6 proc., do 6,1 mln zł) i w radiu (o 39,9 proc., do 1,02 mln zł).

Znacząco zredukowali nakłady na reklamę w magazynach - o 22,6 proc., do 4,5 mln zł. W tym roku nie wydawali nic w dziennikach.

Zobacz tabelę


Najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczył koncern Coca-Cola Poland Services 64,4 mln zł. Było to 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawdopodobnie część inwestycji marketer przeniósł na czerwiec i lipiec w związku z Euro 2016, którego jest sponsorem.

Drugim największym pod względem wydatków na reklamę producentem napojów gazowanych jest firma Pepsi-Cola General Bottlers Polska, która w tym roku zwiększyła wydatki na marketingowe wsparcie o 50,9 proc., do 35,3 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium przypadło firmie Colian z wydatkami w wysokości 7,4 mln zł - wyższymi o 93,9 proc. w porównaniu z rokiem ub.

Do czołówki największych reklamodawców branży napojów gazowanych trafiły też firmy Orangina Schweppes Polska (2,1 mln zł) oraz Zbyszko Company (1,5 mln zł).

Zobacz tabelę


W omawianym okresie najsilniej promowaną marką napoju gazowanego była Coca-Cola. Jej reklamy warte były w tym czasie 61,1 mln zł (18,6 proc. więcej niż rok wcześniej).

Ponad dwa razy mniej kosztowały reklamy głównego konkurenta lidera, czyli marki Pepsi - 28,1 mln zł (wzrost o 20,3 proc.). W maju rozpoczęła się globalna kampania tego napoju obejmująca emisję stu pięciosekundowych reklam z emotikonami.

Trzecią pod względem wydatków reklamowych marką napojów gazowanych była w tym roku oranżada Hellena. Firma Colian, przeznaczyła na jej wsparcie 7,4 mln zł, czyli 93,9 proc. więcej niż w ub.r.

Wiosną Hellena była promowana w ramach lokowania produktu w wybranych programach telewizyjnych, m.in. w talk show „Kuba Wojewódzki”. Obecnie trwa jej kampania reklamowa z udziałem Wojewódzkiego.

Reklamy Mirindy (Pepsi-Cola) kosztowały 7,1 mln zł, a Fanty (Coca-Cola Poland Services) - 3,3 mln zł. Ta ostatnia marka obecnie jest promowana akcją pod hasłem „Wkręć się do zabawy” - w reklamach można zobaczyć nowe butelki napoju.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas