Reklama2020-11-02
8

Coca-Cola pokazała alternatywę dla plastikowej butelki

Koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki, w 100 procentach nadającej się do recyklingu.

PlantBottle, bo tak nazywa się prototyp, z 30 proc. wytworzony jest z surowców pochodzenia roślinnego. Projekt powstał we współpracy z duńską firmą Paboco Pioneer. Jej celem jest stworzenie w pełni biodegradowalnego opakowania z papieru, które będzie nadawało się do pakowania produktów płynnych, takich jak napoje, kosmetyki i środki pielęgnacyjne.

Na prototyp, będący na razie we wczesnej fazie rozwoju, składają się papierowa powłoka z plastikowym zamknięciem i plastikową wyściółką w środku. Plastik wykorzystany w butelce pochodzi z recyklingu.

- Naszym celem jest stworzenie papierowej butelki, którą można poddać recyklingowi jak każdy papier. Następnym krokiem jest znalezienie rozwiązania pozwalającego na stworzenie butelki bez plastikowej warstwy - komentuje Stijn Franssen, kierownik ds. innowacji w dziale badań i rozwoju opakowań w Coca-Cola w regionie EMEA, który odpowiada za nadzór projektu.

Coca-Cola ograniczy plastik

Koncern Coca-Cola w 2018 roku ogłosił nową strategię w zakresie opakowań „World Without Waste” („Świat bez Odpadów”). Zakłada ona, że do 2030 roku firma będzie starać się zebrać i poddać recyklingowi tyle opakowań, ile trafia od niej na rynek.

W tym celu koncern chce przeznaczyć część budżetu marketingowego na działania uświadamiające co, jak i gdzie przeznaczy do recyklingu. Coca-Cola będzie promować zbiórkę opakowań w całej branży, a także współpracować z lokalnymi społecznościami, partnerami branżowymi, klientami oraz konsumentami, aby pomóc w rozwiązywaniu takich problemów jak odpady opakowaniowe oraz zanieczyszczenie mórz.

Coca-Cola to kolejna marka szukająca alternatywy dla plastikowych opakowań. Alkoholowy koncern Diageo pracuje nad papierową butelką dla marki whisky Johnnie Walker. Ma trafić na sklepowe półki już wiosną przyszłego roku.

Kierownictwo Coca-Coli jeszcze na początku tego roku deklarowało, że nie zrezygnuje ze sprzedaży swoich napojów w plastikowych butelkach, ponieważ lubią je klienci.

Bea Perez, wiceprezeska koncernu odpowiedzialna za zrównoważony rozwój i public affairs, mówiła w styczniu, że Coca-Cola musi z szacunkiem podchodzić do nawyków konsumentów, ale i "być częścią rozwiązania" problemu nadmiernego zanieczyszczenia planety odpadami z tworzyw sztucznych. - Biznes nie będzie się kręcił, jeśli nie dostosujemy się do konsumentów - powiedziała w wywiadzie dla BBC.

Autor:jd

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas