Telewizja2014-01-03
20

Coraz dłużej oglądamy telewizję, „Teleexpress” hitem 2013 roku

W 2013 r. wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym, zyskały za to stacje tematyczne. Wydłużył się średni czas oglądania telewizji, a hitem roku został „Teleexpress”.

Dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement pokazują, że w 2013 roku statystyczny polski widz spędzał przed telewizorem 4 godziny i 7 minut dziennie. W porównaniu do poprzednich lat ten czas się wydłużył - o 4 minuty wobec 2012 roku, o 5 minut wobec 2011 roku i o 2 minuty względem 2010 roku.

Zobacz tabelę


W 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji zajęła TVP1. Udział tego kanału w porównaniu do 2012 roku zmniejszył się o 14,60 proc. i wyniósł 13,16 proc..

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego średni roczny wynik jednak zmalał o 10,05 proc. do 12,53 proc. Z kolei na trzecią lokatę spadł Polsat ze średnim udziałem w 2013 roku na poziomie 12,26 proc., po spadku o 12,24 proc.

Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Jej udział w zeszłym roku zmniejszył się o 17,91 proc. i wyniósł 10,31 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych 2013 roku zmalał z 55,87 proc. do 48,26 proc.

>>> TVP1, TVN, Polsat i TVP2 mocno w dół w 2013 r. (top 122)

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansowała stacja TVN. Jej udział w 2013 roku zmalał o 5,36 proc. do poziomu 13,96 proc., ale był to najmniejszy spadek wśród czterech głównych stacji. Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (13,51 proc. udziału; w dół o 14 proc.).

Na ostatniej lokacie podium uplasowała się Jedynka, której średni roczny wynik zmalał o 21,08 proc. do 9,51 proc. Natomiast czwartą pozycję zajęła Dwójka (8,91 proc. udziału; - 17,65 proc.).

Zobacz tabelę


Najwyższą widownię zgromadził w 2013 roku "Teleexpress" TVP1 z 29 grudnia, który zobaczyło 7,49 mln osób. Kolejny był odcinek serialu „M jak miłość" pokazany przez TVP2 7 stycznia 2013 roku (7,31 mln widzów).

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 

Całkowite cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w 2013 roku wyniosły 21,45 mld zł, o 16,1 proc. więcej niż przed rokiem. Najwięcej zarobiła stacja TVN, której cennikowe wpływy (netto, bez rabatów) wyniosły 3,96 mld zł (więcej na ten temat).

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas