Reklama2017-01-03
3

Aflofarm reklamowo wygrywa z konkurencją w telewizji (top 300 firm)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zdecydowanym liderem wydatków reklamowych w telewizji w 2016 roku był Aflofarm Farmacja Polska. Firma zainwestowała we wsparcie swoich marek na szklanym ekranie dwukrotnie więcej niż dwóch kolejnych, największych reklamodawców: USP Zdrowie i Nestle Polska - wynika z analizy MullenLowe MediaHub dla Wirtualnemedia.pl.

Aflofarm Farmacja Polska wydał w ub.r. na reklamę w telewizji 1,12 mld zł, utrzymując tym samym pozycję lidera wśród marketerów z największymi nakładami na reklamę tv - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Nielsen Audience Measurement Polska, bez rabatów).

- Ten marketer wygrywa z resztą stawki o dwie, a nawet trzy długości. Ma dwukrotnie wyższe wydatki brutto, a oglądalności generowane przez spoty Aflofarmu są blisko trzy razy większe niż kolejnych graczy - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marek Racławski, head of tv department w MullneLowe MediaHub. - Warto podkreślić, że w pierwszej piątce znalazły się trzy firmy farmaceutyczne. Od miejsca 2 do 6 wydatki na poziomie 500 -600 milionów złotych, dalej Lidl z wydatkami na poziomie 467 mln zł, kolejne 3 miejsca okupują firmy, które wydały na reklamę w telewizji pomiędzy 300 a 400 mln zł - dodaje.
 
Drugie miejsce na reklamowym podium należy do firmy farmaceutycznej USP Zdrowie z wydatkami w wysokości 562,4 mln zł, a trzecią lokatę na podium zajmuje koncern z branży FMCG - Nestle Polska, który przeznaczył na wsparcie swoich produktów na szklanym ekranie 548,4 mln zł.

W czołówce 10 największych reklamodawców telewizyjnych 2016 roku znalazły się, na kolejnych miejscach, dwie firmy farmaceutyczne, dwa koncerny FMCG, sieć sklepów i dwa telekomy.

Procter&Gamble Polska wydał 518,2 mln zł, a Unilever Polska - 501,6 mln zł. Produkujące farmaceutyki firmy wydały z kolei: Polpharma – 514,1 mln zł, a GlaxoSmithKline Consumer Healthcare – 398,6 mln zł.

Sieć dyskontów Lidl Polska przeznaczyła na reklamę w telewizji 464,8 mln zł.

Z kolei telekomy nie przekroczyły poziomu 400 mln zł rocznych wydatków. T-Mobile Polska zainwestował bowiem 392 mln zł, zaś Polkomtel - 373,9 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas