Średnia widownia V sezonu amerykańskiego serialu "Zagubieni" emitowanego na antenie TVP1 była niższa niż oglądalność czterech poprzednich serii. Podczas nadawania produkcji Jedynka przegrywała ze swoimi głównymi konkurentami.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, 17 odcinków piątej serii "Zagubionych" oglądało 1,27 mln widzów przy udziale wynoszącym 10,80 proc. w grupie 4+. Jeszcze niższy udział był w grupie komercyjnej (16-49), gdzie wyniósł 9,67 proc. Odcinki były nadawane w czwartki - we wrześniu ub.r. o 21.25, a okresie od października do stycznia br. - o 22.05.
W czasie emisji piątego sezonu "Lost" Jedynka zajmowała dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Lepiej od niej radziły sobie: TVN, która emitując w tym czasie filmy fabularne z 19,50 proc. udziału była liderem pasma, oraz Polsat (także filmy 17,22 proc.) i TVP 2 (16,06 proc.; gł. "Tancerze" i "Dr. House").
Piąty sezon "Zagubionych" miał najmniej widzów i najniższe udziały spośród wszystkich serii, które dotychczas pokazywała Jedynka. Największą widownię zgromadziła pierwsza edycja serialu, którą na przełomie 2005 i 2006 roku oglądało średnio 5,24 mln osób, co dało stacji 33,38 proc. udziału w 4+ i 35,75 proc. w 16-49 (serial nadawano wtedy też w czwartki, ale po dwa odcinki o 20.20 i 21.10). Potem z sezonu na sezon oglądalność "Lost" malała.
Dane telemetryczne pokazują, że piąty sezon opowiadającego o pasażerach lotu Oceanic Airlines serialu oglądały głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Wpływy z reklam emitowanych przy piątej serii "Zagubionych" wyniosły w sumie 8 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Oglądalność piątej serii "Zagubionych" odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji serialu
Zobacz tabelę
Oglądalność "Zagubionych" sezon po sezonie"
Profil widowni serialu
Zobacz tabelę