Telewizja2015-07-04
3

Coraz większa fragmentacja rynku telewizyjnego. „M jak miłość” hitem

W czerwcu br. wszystkie stacje z tzw. „wielkiej czwórki” odnotowały spadki oglądalności. Liderem w rynku telewizyjnym była TVP1, która jednocześnie zdominowała ranking top 20 najchętniej oglądanych programów.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem czerwca 2014 roku zmniejszył się o 9,91 proc. i wyniósł 11,64 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,92 proc. do 10,73 proc. Podium uzupełnia TVN, który rok wcześniej był czwarty. Jego wynik w porównaniu do czerwca ub.r. zmalał o 1,08 proc. do 10,03 proc.

Z kolei na czwarte miejsce spadła TVP2 (8,18 proc.; w dół o 20,43 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,17 proc. w czerwcu 2014 roku do 40,58 proc. w czerwcu 2015 roku. Warto jednak podkreślić, że w czerwcu ub.r. TVP relacjonowało MŚ w piłce nożnej, stąd tak duże spadki Jedynki i Dwójki.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,60 proc., po wzroście o 3,75 proc. Natomiast plasujący się oczko niżej TV Puls zanotował wzrost wyniku o 8,71 proc. do 3,37 proc.

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii prowadzenia badań telemetrycznych, wszystkie spośród dwudziestu czołowych stacji miesięcznego rankingu, przekroczyły 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął Polsat, którego udział wyniósł tutaj 12,22 proc., po spadku o 1,45 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN. Jego wynik zwiększył się o 6,55 proc. do 11,38 proc. Taki wynik stacja ta zawdzięcza m.in. dzięki emisji „Na wspólnej” (rok temu w czerwcu serial już nie był pokazywany, a w tym roku będzie emitowany przez całe wakacje; więcej na ten temat).

Zaś na ostatnią lokatę podium spadła TVP1 (7,97 proc udziału; w dół o 29,96 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,35 proc., w dół o 24,46 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TV Puls, notujący tutaj wzrost o 16,67 proc. do 4,06 proc. udziału.

Zobacz tabelę

W czerwcu 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość” TVP2, którego najchętniej oglądany odcinek - pokazany 9 czerwca - oglądało 6,55 mln osób.

Drugie miejsce należało do serialu TVP1 - „Ranczo”, którego odcinek z 7 czerwca śledziło średnio 5,62 mln widzów. Podium uzupełnia „Na dobre i na złe” - serial ten 10 czerwca przyciągnął do TVP2 średnio 4,98 mln widzów.
W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do Polsatu.

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas