Telewizja2024-02-10
42

TVN24 nowym liderem w styczniu z historycznym rekordem, Telewizja Republika tuż za Polsatem

Screen z programu TVN24Screen z programu TVN24

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w styczniu 2024 roku wśród wszystkich widzów został kanał TVN24, który rok wcześniej był piąty. Rekordowe wyniki zanotowała Telewizja Republika, która awansowała na szóste miejsce. Ratingowymi hitami były: „M jak miłość”, „Fakty”, „Zatoka szpiegów”, „Teleexpress” oraz „Na dobre i na złe” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

TVN24 na czele oglądalności w 4+

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2024 roku zajęła stacja TVN24, która awansowała z piątej pozycji. Średni dobowy udział kanału względem stycznia 2023 roku roku zwiększył się o 65,85 proc. i wyniósł 8,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Był to największy miesięczny udział TVN24 w historii nadawania. W dodatku po raz drugi w historii stacja zajęła pierwsze miejsce w miesięcznym rankingu oglądalności.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,12 proc. do 7,60 proc.

Podium uzupełnia TVP1, która w styczniu ub.r. była liderem. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,52 proc. (w dół o 14,45 proc.).

Czwarte miejsce zajął TVN, który miał 7,10 proc. udziału (- 13,63 proc.). Czołową piątkę uzupełnia Polsat, który w styczniu 2023 roku był trzeci (7,07 proc.; spadek o 15,23 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 34,20 proc. w styczniu 2023 roku do 29,29 proc. w styczniu 2024 roku.

TV Republika tuż za TVN24 i kanałami tzw. „wielkiej czwórki”

Wśród czołowych stacji informacyjnych do zestawienia top 10 na 6. pozycję awansowała Telewizja Republika, która zanotowała najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (4,01 proc.; + 3242 proc.).

Z 11. na 10. lokatę awansował Polsat News. Udział stacji zwiększył się o 34,62 pkt. proc. do 2,45 proc.

12. pozycję (po spadku z 6.) zajęło TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmalał o 65,04 proc. do 1,72 proc. Sygnał stacji został wyłączony 20 grudnia ub.r. w wyniku decyzji nowego kierownictwa publicznego nadawcy. Kanał został wznowiony 29 grudnia ub.r. i nadawany jest w nowej formule.

„M jak miłość” hitem, „Fakty” na czele dzienników

W styczniu br. najwięcej widzów zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” z 8 stycznia. Miał średnio 2,93 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,31 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 7 stycznia na antenie stacji obejrzało 2,78 mln widzów (22,66 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 2,14 mln widzów (emisja 14 stycznia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 7 pozycji uplasował się serwis „19.30” Jedynki z 1,94 mln oglądających (wydanie z 7 stycznia), a 12. były „Wydarzenia” Polsatu (1,74 mln; 2 stycznia).

Na trzecim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się pierwszy odcinek nowego serialu „Zatoka szpiegów”, który 7 stycznia na antenie Jedynki zgromadził 2,14 mln oglądających. Przełożyło się to na 17,59 proc. udziału.

W czołowej piątce miesięcznego zestawienia znalazł się jeszcze serial „Na dobre i na złe”, który 31 stycznia w TVP2 miał 2,11 mln widzów (19,90 proc. udziału).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(42)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas