Prasa 2013-04-24
12

Coraz większe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” w dół o 20 proc., „Rz” o 30 proc.

W I kwartale br. gazety cennikowo zarobiły z reklam o 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy „Gazety Wyborczej” i „Polski” spadły o ok. 20 proc., „Super Expressu” i „Pulsu Biznesu” - o ponad 20 proc., a „Rzeczpospolitej” i „Naszego Miasta” - o ok. 30 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) w I kwartale br. wyniosły 387,86 mln zł, czyli 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To wyższy spadek niż w pierwszych dwóch miesiącach br. - w styczniu wyniósł on tylko 5,6 proc., a w lutym - 14,7 proc. Natomiast w całym ub.r. te przychody zmalały o 8,4 proc.

Jak prognozuje dom mediowy Starlink, w całym 2013 roku wpływy reklamowe gazet zmniejszą się o ok. 20 proc. (zobacz szczegóły).

>>> Sprzedaż dzienników: „Rzeczpospolita” znów z największym spadkiem, „Fakt” liderem

W I kwartale br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam o 20,8 proc. mniej niż przed rokiem. Wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) zmalały o 22,4 proc., a „Pulsu Biznesu” - o 23,9 proc. Jeszcze większe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i bezpłatne „Nasze Miasto” (do września ub.r. ukazujące się jako „Echo Miasta”; Polskapresse) - odpowiednio o 30,1 i 29 proc.

Cennikowe przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) zmalały o 19,3 proc., „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 8,2 proc., bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 13,3 proc., a „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) - o 12,3 proc.

>>> Dzienniki regionalne: na czele „Dziennik Zachodni”, najwięcej stracił „Dziennik Wschodni”

Jako jedyny tytuł z czołówki więcej niż rok wcześniej z reklam cennikowo zarobił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Ten wzrost wyniósł 27,7 proc.

Zobacz tabelę

Autor: tw

KOMENTARZE (12) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas