Prasa2017-09-29
6

Duże spadki wpływów reklamowych „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”. Liderem „Gazeta Wyborcza”

Z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam dzienników tylko trzy tytuły zarobiły przez osiem miesięcy br. więcej niż przed rokiem: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”. Największe spadki dotknęły „Rzeczpospolitą” i „Super Express”.

W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe dzienników wyniosły 826,2 mln zł, czyli 14,2 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że przychody reklamowe tego dziennika spadły w skali roku o 14,4 proc., z 215,3 do 184,3 mln zł.

Wpływy z reklam tego dziennika stanowią 21,4 proc. wpływów reklamowych wszystkich monitorowanych przez Kantar Media gazet codziennych.

Wiceliderem reklamowym wśród dzienników jest „Fakt” z przychodami w wysokości 87,8 mln zł - niższymi wobec roku ub.r. o 6,7 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wszystkie-dzienniki-ze-spadkiem-sprzedazy-w-lipcu-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej ##

Trzecie miejsce na podium zajmuje z kolei „Rzeczpospolita”, w której marketerzy wydali 66,1 mln zł. Ten dziennik był jednym z dwóch z czołówki gazet codziennych, który zanotował największy - w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. - spadek wpływów reklamowych. Skurczyły się one o 20,2 proc.

Podobna - 20,4 proc. - redukcja przychodów z reklam dotknęła „Super Express”, który przez osiem miesięcy br. zarobił 59,5 mln zł.

Dwucyfrowe spadki wpływów reklamowych zanotowały także „Dziennik Bałtycki” i „Dziennik Łódzki”. Wydatki na reklamę w pierwszym tytule spadły o 10,4 proc., do 26,5 mln zł, a w drugim - o 14,5 proc., do 19,7 mln zł.

Z kolei „Dziennik Zachodni” zarobił na reklamach 4,2 proc. mniej niż przed rokiem - blisko 31 mln zł.

Z czołówki 10 dzienników z największymi wpływami z reklam, trzy tytuły zarobiły w omawianym okresie więcej niż rok wcześniej.

W „Dzienniku Gazecie Prawnej” reklamodawcy zwiększyli wydatki o 5,9 proc. do 34,5 mln zł. W „Głosie Wielkopolskim” wydali w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. 4 proc. więcej (27,5 mln zł), a w „Dzienniku Polskim” - 15,1 proc. więcej (19,2 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas