Telewizja2010-08-20
6

Cyfra+ odwoła się od decyzji o ukaraniu jej na 3,6 mln zł

Canal+ Cyfrowy, operator platformy Cyfra+, odwoła się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumenta od decyzji UOKiK o nałożeniu na spółkę kary 3,6 mln za niewłaściwy – zdaniem Urzędu - sposób przekazania abonentom informacji o zmianie umowy.

Postępowanie przeciwko spółce Canal+ Cyfrowy zostało wszczęte przez UOKiK po skargach jej abonentów w listopadzie 2009 roku. W jego trakcie ustalono, że spółka zawiadomiła większą część swoich klientów o zmianach m.in. umowy abonamentowej oraz regulaminu jedynie zamieszczając informację w rozsyłanym Magazynie Abonentów „Plus+” (nr 27 maj-czerwiec 2009). 

UOKiK uznał, że poinformowanie abonentów o nowych warunkach umowy na łamach magazynu firmowego nie nastąpiło w formie, która gwarantuje, że abonent się z nią zapozna. Formą taką, zdaniem Urzędu, może być np. przesłanie każdemu konsumentowi informacji o zmianach w odrębnym piśmie, dołączenie do gazetki pisma przewodniego z informacją, że zawiera nowe warunki umowy, natomiast zamieszenie wiadomości w gazetce może być jedynie uzupełnieniem obowiązkowych działań informacyjnych (więcej na ten temat).

- Nie zgadzamy się z interpretacją Urzędu, że działanie, które było przedmiotem postępowania stanowiło nieuczciwą praktykę rynkową godzącą w zbiorowe interesy konsumentów. Informacja o zmianie umowy i regulaminu została doręczona wszystkim abonentom: pełny tekst zmian został w czytelnej, wyróżniającej się formie zamieszczony w Magazynie Abonenta Cyfry+ „Plus+” - napisała w przesłanym do Wirtualnemedia.pl oświadczeniu Dorota Zawadzka, dyrektor ds. komunikacji w Canal+ Cyfrowym. Podkreśliła ona, że “Magazyn „Plus+” jest najważniejszą formą komunikacji Canal+ Cyfrowy z abonentami, a nie – jak interpretuje to Urząd – „gazetką reklamową” - Jest on kierowany jedynie do abonentów Cyfry+ i dostarczany imiennie każdemu z nich – głosi oświadczenie.
 
Spółka nie zgadza się również z wysokością kary nałożonej przez UOKiK (3,6 mln zł), uważając ją za niewspółmierną do skali sytuacji. - Zwłaszcza w świetle tego, że Urząd wszczął postępowanie na podstawie zaledwie 13 skarg (które zresztą po ich wpłynięciu zostały w większości przez nas pozytywnie rozpatrzone) oraz że złożyliśmy deklarację, że w przyszłości będziemy informować abonentów o zmianach również dodatkowo w odrębnym piśmie dołączanym do Magazynu Abonenta Cyfra+ „Plus+” - czytamy w oświadczeniu Canal+ Cyfrowego.

Autor:pp

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas