TVN 24, lider kanałów tematycznych, we wrześniu zanotował wzrost udziału w rynku - duży wzrost Polsatu. Który kanał muzyczny, dokumentalny, dla dzieci, sportowy, filmowy wybieraliśmy najczęściej?
Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała we wrześniu 2011 roku wzrost udziału - o 7 proc. do poziomu 4,91 proc.
Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął kolejny kanał informacyjny - Polsat News (wzrost o 27 proc.).
Na trzecim miejscu uplasował się Polsat Sport z wynikiem 1,16 proc., który był liderem w segmencie kanałów sportowych.
Na czwartym miejscu znalazł się Mini Mini z wynikiem 0,80 proc. Stacja ta zanotowała spadek o 15 procent. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa inne telewizje dziecięce: Disney Channel (miejsce szóste, w dół o 21 proc.) i Cartoon Network (siódme miejsce).
Na piątym miejscu najlepszych stacji tematycznych znalazł się AXN - najchętniej oglądany kanał filmowy, jego udział wyniósł 0,76 proc.. Drugie miejsce należało do kanału 13TH Street (0,59 proc.), a pierwszą trójkę uzupełnił kanał Kino Polska wynikiem 0,43 proc.
Najchętniej oglądanym kanałem muzycznym była Viva Polska (wzrost z 0,54 proc. do 0,59 proc.), na czele stacji dokumentalno-przyrodniczych znalazł się kanał Discovery (0,64 proc.) a lifestylowych TLC (0,46 proc. - wzrost o 200 proc.).
Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało we wrześniu 2011 roku 19,52 proc. udziału, zaś rok wcześniej - 17,25 proc.
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, liderem TVN 24, której udział w rynku swzrósł z 2,60 proc. do 2,69 proc. Na drugim miejscu znalazła się Viva Polska, której udział wzrósł o 0,97 proc. do 1,15 proc.
W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności we wrześniu 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałami Viva i Discovery.
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była we wrześniu 2011 roku także TVN 24.