W maju br. spadła sprzedaż wszystkich największych dzienników ogólnopolskich. Najwięcej straciły "Fakt” (w dół o ponad 76 tys. egzemplarzy) i "Gazeta Wyborcza" (mniej o 37 tys. egz.).
Liderem rankingu nadal pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W maju br. średnia sprzedaż ogółem tego dziennika wyniosła 384 351 egz., który zanotował spadek o 16 proc. w stosunku do ubiegłego roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem 268 820 egz., co oznacza spadek o 12 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 167 036 egz., czyli mniejszą o 9 proc. niż rok wcześniej.
Poza podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w maju br. o 10 proc. i wyniosła 102 920 egz.
Porównując dane z maj br. do danych z kwietnia widać, że spadła sprzedaż ogółem zanotowało większość dzienników. Wzrost zanotował tylko “Przegląd Sportowy”.