Reklama2011-02-17
3

Deloitte: w Polsce internet nie zagrozi telewizji

W najbliższych latach internet nie zagrozi telewizji na polskim rynku reklamowym – prognozuje Deloitte. Firma zauważa, że rozwój sieci odbywa się głównie kosztem prasy, a nie telewizji.

Z analizy Deloitte Polska, opartej na danych ZenithOptimedia Group, wynika, że w ciągu ostatnich 5 lat wartość reklamy internetowej w naszym kraju wzrosła prawie pięciokrotnie, podczas gdy cały rynek reklamowy zwiększył się o 25 proc. Wydatki na reklamę telewizyjną rosły w podobnym tempie, co cała branża, natomiast wartość reklamy prasowej spadła o prawie 20 proc. Na tej podstawie Deloitte wyciąga wniosek, że dynamiczny rozwój rynku reklamy internetowej nie zagraża telewizji, gdyż odbywa się on kosztem innych mediów, głównie prasy.


Deloitte prognozuje, że w bieżącym roku reklama internetowa nadal będzie dynamicznie zyskiwać na wartości, ale jej udział w całym polskim rynku marketingowym nie przekroczy 15 proc. – Nastąpi też wzmocnienie pozycji telewizji, w której lokowana będzie ponad połowa budżetów reklamowych – opisuje Maciej Klimek, starszy menedżer w dziale konsultingu Deloitte. Internetowi na polu marketingowym nie uda się też jeszcze wyprzedzić prasy.

Autor:tw

Więcej informacji:Deloitte

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas