Reklama2020-06-01
2

Dentsu Aegis Network spodziewa się 15-20 proc. spadku przychodów w drugim kwartale br.

Sieć Dentsu Aegis Network, do której należą takie agencje, jak m.in. Carrat, dentsu x, iProspect spodziewa się, że jej przychody w II kwartale br. będą niższe od ubiegłorocznych o 15-20 proc. Ta prognoza jest mimo to lepsza niż przewidywania dla wyników globalnych całego sektora agencji.

Nick Priday, wieloletni dyrektor finansowy firmy stwierdził, że spodziewa się, że drugi kwartał będzie „najniższym poziomem pod względem kwartalnej wydajności organicznej” z powodu epidemii koronawirusa.

Jego wskazówki dotyczące wyników drugiego kwartału są najwyraźniejszym jak dotąd wskazaniem ze wszystkich sześciu dużych grup reklamowych na temat wpływu koronawirusa w okresie od kwietnia do czerwca br.

Analitycy z wiodących banków inwestycyjnych, w tym Barclays i UBS, ostrzegali pod koniec kwietnia, że ​​niektóre duże spółki holdingowe, takie jak WPP, mogą doświadczyć spadku przychodów o 25 proc. w drugim kwartale.

WPP ujawniło w swoim raporcie rocznym w zeszłym miesiącu, że modelowało scenariusz „najgorszego przypadku”, w którym przychody pomniejszone o koszty przejściowe spadłyby o 35 proc. od kwietnia.

Komentarze Pridaya z DAN sugerują, że drugi kwartał może nie być taki zły. Ostrzegł, że nie spodziewa się dużego „odbicia” dochodów w drugiej połowie 2020 roku. Cena akcji Dentsu mocno wzrosła w nadziei, że marże mogą się poprawić w przyszłym roku.

Większe cięcia dla operacji międzynarodowych

Sieć Dentsu Aegis, z siedzibą w Londynie, po raz pierwszy ujawniła wyniki swoich trzech linii biznesowych - kreatywnej, medialnej i CRM - po restrukturyzacji mającej na celu uproszczenie międzynarodowej działalności.

Usługi w zakresie CRM wzrosły o 3,9 proc., ale w obszarze mediów spadły o 5,9proc., a kreatywność spadła o 6,5 proc. - to daje ogólny spadek o 3,3 proc. dla sieci Dentsu Aegis w pierwszym kwartale br.

Merkle, kluczowa część działu CRM, miał „rekordowe wyniki” w pierwszym kwartale. Priday oczekuje, że pozostanie „dość odporny” na skutki pandemii, ponieważ ma wiele stabilnych, „wieloletnich” kontraktów.

Dodał, że na każdą z linii biznesowych wpłynął kryzys związany z wirusem COVID-19, ale Merkle powinien nadal utrzymywać się lepiej niż kreacja i media.

DAN obniża koszty globalne o 7 proc. z powodu załamania wywołanego pandemią koronawirusa. Priday ujawnił, że cięcia będą „nieco wyższe” dla operacji międzynarodowych poza Japonią, ale nie podał konkretnych danych liczbowych.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas