Reklama2012-01-30
2

Digital signage w Polsce: już 55 tys. ekranów, liderem Screen Network

Na koniec 2011 roku w Polsce działało 54,6 tys. monitorów obsługujących technologię digital signage. Prawie dwie trzecie z nich należy do firmy Screen Network.

Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że wśród ekranów obsługujących technologię digital signage 96 proc. ma dostęp do internetu. Ponad dwie trzecie z nich ma rozmiar nie większy niż 42 cali. Wśród większych ekranów zdecydowanie najwięcej oferuje DDS Poland. Natomiast Screen Network - lider całej branży, do którego należy 63 proc. wszystkich nośników - wyraźnie najwięcej ma monitorów o rozmiarze od 21 do 42 cali.

Zobacz tabelę



- Sieci nośników digital signage rozwijają się w Polsce w wyjątkowo szybkim tempie. Dominują te zlokalizowane wewnątrz obiektów: w centrach handlowych, galeriach, hipermarketach, centrach biznesowych czy na dworcach. Ich rozwój nie jest związany z koniecznością pozyskiwania zezwoleń i decyzji administracyjnych - komentuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Inaczej jest w wypadku nośników sytuowanych w przestrzeni miejskiej, gdzie obowiązują coraz bardziej rygorystyczne zasady, podobnie jak w innych krajach. Generalnie dominuje zakaz umieszczania nośników emitujących „ruchome obrazy” („uliczna telewizja”), a zezwala się na „elektroniczne wyświetlacze statycznych obrazów - dodaje Kaczoń.

Zdaniem prezesa IGRZ barierą utrudniającą szybkie wdrażanie i rozwój outdoorowych nośników digital signage są obecnie ich wysokie ceny. - Stan ten będzie się zmieniać dość szybko, a nowe technologie coraz częściej będą widoczne na naszych ulicach - prognozuje Lech Kaczoń.

Autor:tw

Więcej informacji:digital signage, Screen Network

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas