Telewizja2013-05-13
4

Disco polo na topie. Polo TV liderem stacji muzycznych, iTV mocno do góry

W kwietniu br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych został kanał Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał iTV, z kolei najwięcej straciła Viva Polska.

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w kwietniu 2013 roku wyniósł 0,60 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 158,4 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce trzecie.

Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 116,5 proc. i ostatecznie wyniósł 0,46 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.

Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,24 proc. po spadku o 23,7 proc.

Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w kwietniu br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 48,4 proc. i ustabilizował się na poziomie 0,23 proc.

Na ósmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,03 proc.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się może zajmujący miejsce piąte kanał ITV, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się aż o 190,5 proc. do 0,18 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 32,1 proc. wyniósł 0,09 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to nawet nie 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.

Zobacz tabelę


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 136,4 proc. do poziomu 1,48 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,11 proc. udziału, wzrost o 163,4 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do kanału Viva Polska, który rok temu był liderem (0,80 proc., - 34,6 proc.).

Największy spadek w rankingu, wynoszący 40 proc., zanotowała stacja Kino Polska Muzyka. Z kolei największym wzrostem pochwalić się mógł kanał ITV - było to aż 335,0 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w kwietniu 2013 roku był program „Weekend z Discotex”, który na antenie Polo TV obejrzało 203 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż siedem miejsc. Pozostałe trzy lokaty przypadły programom z oferty Eski TV.

Zobacz tabelę


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas