Telewizja2013-09-11
0

Disney Channel liderem wśród kanałów dla dzieci, Cartoon Network mocno w dół

W sierpniu br. na pozycji lidera oglądalności wśród kanałów dziecięcych utrzymał się Disney Channel. Największym wzrostem pochwalić się mógł CBeebies, z kolei najwięcej stracił Cartoon Network.

W sierpniu 2013 roku liderujący w rankingu Disney Channel zanotował spadek udziału wynoszący 8,5 proc. do poziomu 0,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Z miejsca czwartego na drugą pozycję awansował z kolei kanał MiniMini+, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 11,3 proc. do 0,76 proc.

Natomiast na ostatnią lokatę podium (z miejsca szóstego) awansował Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu wzrósł o 10,2 proc. i uplasował się na poziomie 0,62 proc.

Na wysokich pozycjach (siódmej i dziewiątej) znalazły się nadające dopiero od 2011 roku, a monitorowane od lutego br. roku stacje Nickelodeon HD i Nick Jr. Pierwszy z tych kanałów miał 0,36 proc. udziału, a drugi - 0,22 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 110,2 proc., pochwalić się mógł zajmujący przedostatnie miejsce kanał BBC CBeebies. Średni miesięczny udział tej stacji w sierpniu 2013 roku wyniósł 0,12 proc.

Z kolei największy spadek odnotował Cartoon Network, który spadł z miejsca drugiego na piąte. W badanym miesiącu wynik tego kanału zmniejszył się bowiem o 37,1 proc. do 0,50 proc.

Zobacz tabelę


W grupie wiekowej 4-12 lat liderem był Disney Channel (7,74 proc. udziału, wzrost o 3,6 proc.). Z szóstej na drugą lokatę awansował kanał MiniMini+ (5,03 proc., do góry o 21,4 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią pozycję awansował Nickelodeon (4,79 proc., - 12,3 proc.).

Największym wzrostem (o 87,0 proc.) pochwalić się mógł kanał CBeebies Z kolei najwięcej stracił tutaj Boomerang - było to 43,1 proc.

Zobacz tabelę


Najwięcej widzów w kanałach dziecięcych w sierpniu 2013 roku zgromadził serial „Violetta”, który na antenie Disney Channel obejrzało 244 tys. widzów. Ogółem w rankingu top 10 programów pozycje z tej stacji zajęły najwięcej, bo aż siedem miejsc. Dwie lokaty zajęły programy z anteny MiniMini+, a jedną - Disney Junior.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

 

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas