Telewizja2023-07-31
5

Polski Nickelodeon odświeży wizerunek. „Globalna zmiana”

Polski Nickelodeon będzie używał logotypu wprowadzonego już w USAPolski Nickelodeon będzie używał logotypu wprowadzonego już w USA

Polska wersja kanału dziecięco-młodzieżowego Nickelodeon odświeży w najbliższym czasie wizerunek. W logotypie pojawi się „plama” nawiązująca do występującej w dawnym znaku graficznym firmy. Biuro prasowe właściciela stacji Paramount Global informuje Wirtualnemedia.pl, że zmiana ma mieć charakter globalny.

„Ślad po pomarańczowej” farbie towarzyszył marce Nickelodeon od 1984 do 2009 roku. Później został zastąpiony przez pomarańczowy napis Nick lub Nickelodeon.  Animationmagazine.net informuje, że w maju doszło do odświeżenia wizerunku amerykańskiego kanału. Później zmianami została objęta włoska wersja. W kolejnych etapach nowe logo ma się pojawić w Wielkiej Brytanii, Ameryce Łacińskiej i na pozostałych rynkach.

Czy zmiany obejmą Polskę? - Tak, firma planuje globalnie zmienić logotyp Nickelodeon. Ma to nastąpić 1 sierpnia, jednak już teraz wiemy, że ten termin może zostać przesunięty. Zmiana dotyczy tylko tego kanału - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Paramount Global. Koncern poza Nickelodeonem jest w naszym kraju nadawcą także m.in. NickMusic, Nick Jr., kanałów MTV i Comedy Central.

Nawiązanie do klasycznego wizerunku

Dwa lata temu również kanały MTV wprowadziły logotypy nawiązujące do swoich korzeni, sięgających 1981 roku. Creativebloq.com zauważa, że zmiany w Nickelodeonie to hołd dla historii kanału, którego wizerunek nie był odświeżany od 14 lat. Nawiązująca do pierwszych logotypów „plama” jest bardziej zaokrąglona, teksturowana, aby sprawiać wrażenie bardziej nowoczesnej.

- Plama powraca! Podobnie jak zaskakujące poczucie humoru, które stworzyło pokolenie dzieci Nickelodeonu, w tym mnie - stwierdziła wiceprezes ds. globalnego marketingu kanałów dziecięcych Paramount Global Sabrina Caluori. Przeprowadzone za oceanem badania miały wykazać sentyment do dawnego kanału Nickelodeon. W Stanach Zjednoczonych zmianie logotypu towarzyszy kampania reklamowa. Spoty na jej potrzeby stworzyło aż sześć agencji.

- Nickelodeon zawsze celebrował to co najlepsze podczas bycia dzieckiem. Także bałagan. Nasze dzieci potrzebują miejsca do takiej zabawy bardziej niż kiedykolwiek. Kilka agencji wykazało, że pokolenie Z ma sentyment i nostalgię do dawnych marek, które postrzega jako autentyczne. Jeśli będą mieć własne dzieci, to zachęcą ich do sięgnięcia po treści z naszego kanału. Sensowne jest więc wykorzystanie dawnej tożsamości marki Nickelodeon, odświeżając kilka rzeczy - dodała Calouri.

Przychody Paramount Global, który jest właścicielem m.in. kanałów CBS, MTV, Comedy Central i Nickelodeon z tradycyjnej telewizji spadły w I kwartale 2023 roku o 8 proc. do 5,2 mld dol. W streamingu koncern odnotował wzrost przychodów, ale jednocześnie zwiększył stratę w związku z inwestycjami i połączeniem Paramount+ z Showtime.

Z danych Nielsena wynika, że w 2021 roku Nickelodeon miał 0,264 proc. udziału w polskim rynku telewizyjnym w grupie 4+. W ofercie stacji dostępnej za pośrednictwem sieci kablowych i platform cyfrowych są m.in. „Smerfy”, „SpongeBob Kanciastoporty”, „Grzmotomocni”, „Harmidom”, „Alvinnn!!! I wiewiórki” oraz „Niebezpieczny Henryk”.

Autor:ag

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas