Internet2023-05-12
1

Disney+ z reklamami w tym roku w Europie

Do końca roku w krajach europejskich mają się pojawić pakiety z reklamami platformy streamingowej Disney+, poinformował szef Disneya Bob Iger. Na razie nie wiemy, na jakich rynkach najpierw pojawi się oferta ani kiedy trafi do Polski.

Tańsze pakiety z reklamami w Disney+ pojawiły się w grudniu 2022 roku.  Na początek usługa ruszyła w USA. Cenę pakietu ustalono na niecałe osiem dolarów miesięcznie, w początkowej fazie wdożenia na reklamowanie się w platformie zdecydowało się ponad 100 marek

Tylko w pierwszym miesiącu po debiucie pakietu Disney+ z reklamami, taki plan wybierał co piąty rejestrujący się w serwisie nowy abonent.

Disney+ Basic w Europie

Jak poinformował podczas czatu z inwestorami przy okazji omawiania wyników kwartalnych CEO Disneya Bog Iger, Disney+ Basic do końca tego roku pojawi się na rynkach europejskich. Nie sprecyzowano, w jakich krajach oferta zadebiutuje najpierw, jednak można przypuszczać, że w pierwszej kolejności zostaną uwzględnione państwa Europy Zachodniej.

Disney+ Basic obok reklam ma kilka innych ograniczeń, m.in. brak możliwości pobierana tytułów i oglądania offline. Cena pakietu zostanie podniesiona z obecnych ośmiu dolarów miesięcznie - zapowiedział Iger. Obecnie najtańszy abonament bez reklam kosztuje 10,99 dolarów.

Disney+ ma 157,8 mln subskrybentów na świecie

W zeszłym kwartale Disney+ zanotował spadki liczby subskrybentów w USA, Kanadzie i Indiach, na początku kwietnia miał ich globalnie 157,8 mln (licząc z wersją Hotstar). W ostatnim kwartale platformy Disneya straciły aż 4 miliony subskrybentów

W USA i Kanadzie liczba subskrybentów Disney+ minimalnie się zmniejszyła - z 46,6 do 46,3 mln, natomiast w pozostałych krajach wzrosła z 57,7 do 58,6 mln. Niewielkie wzrosty osiągnęły też sportowy ESPN+ (z 24,9 do 25,3 mln klientów) oraz Hulu (z 48 do 48,2 mln).

Disney+ zanotował drugi z rzędu spadkowy kwartał. W czwartym kwartale ub.r. platforma globalnie straciła 2,4 mln subskrybentów, a cały pion streamingowy koncernu przy wzroście wpływów o 13 proc. do 5,31 mld dolarów miał 1,05 mld straty operacyjnej.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas