Reklama2020-09-30
0

Disney sprzedaje ad-techowe aktywa firmie Gimbal

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Koncern Disney sprzedał swoją spółkę technologiczno-marketingową TrueX firmie Gimbal, zajmującej się analityką danych marketingowych.

Disney kupił TrueX wraz z wartymi 71 mld dolarów aktywami rozrywkowymi 21st Century Fox. Wytwórnia z kolei Fox początkowo przejęła TrueX w 2014 roku za 200 milionów dolarów.

Wartość transakcji Disneya i Gimbal nie została ujawniona.

Disney wraz ze zbyciem TrueX kontynuuje politykę redukowania aktywów "non-core", wchodzących w skład przejmowanej 21st Century Fox. W ramach tego procesu koncern sprzedał już sieć sportową pod szyldem Fox oraz FoxNext, zajmującą się segmentem gier wideo.

TrueX specjalizuje się w interaktywnej reklamie ze szczególnym naciskiem na łącznie telewizji z serwisami OTT (over-the-top). Natomiast Gimbal to spółka zajmując się analityką danych geolokalizacyjnych, pomocnych marketerom w planowaniu działań reklamowych.

W pierwszym kwartale 2019 roku koncern Walt Disney Company sfinalizował transakcję przejęcia za kwotę 71,3 mld dolarów rozrywkowej części 21st Century Fox, kontrolowanej przez Ruperta Murdocha i jego rodzinę. Koncern stał się właścicielem praw do wielu popularnych filmów i seriali, a także studiów producenckich i platformy kablowej.

Autor:jd

Więcej informacji:Disney, TrueX, Gimbal, 21st Century Fox

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas